העבודה-גשר-מרצ וכחול לבן חתמו על הסכם קואליציוני עוד לפני הבחירות, כך עולה מתגובה של המפלגה לוועדת הבחירות המרכזית לעתירה של כחול לבן להסיר את דמותו של בני גנץ משלטי המפלגה. 

בתגובה נאמר כי "על מנת להביא את המפלגות המרכיבות את המשיבה לאיחודן כרשימה אחת, מפלגות אלה נשאו ונתנו בינן לבינן וכן התקיים משא ומתן בין העומד בראש המשיבה - חה"כ עמיר פרץ - לבין העומד בראש העותרת - חה"כ בני גנץ. כן התקיים משא ומתן דומה, בנפרד, בין חה"כ הורוביץ העומד בראשות מפלגת מרצ לבין חה"כ גנץ". 

עוד טוענים בעבודה-גשר-מרצ, כי "במשא ומתן זה סוכם על כינונה של ממשלה לאחר הבחירות בראשותו של חה"כ גנץ, על הסכמה לברית אסטרטגית בין הצדדים להחלפת השלטון ובשותפות המשיבה ונציגיה כחברים בממשלה. הסכמה זו הייתה מפורטת וכללה התייחסות לכך שמספר השרים שיוקצה למפלגות העבודה וגשר יהיה לפי מפתח של שישה חברי כנסת ואילו למרצ לפי מפתח של חמישה, זאת לפי מספר חברי הכנסת המכהנים בכנסת ה-22 מטעם שתי הסיעות. הסכמות אלו היוו גורם מכריע להחלטת הצדדים לקראת האיחוד בין העבודה-גשר לבין מפלגת מרצ".

ביום שישי פנתה כחול לבן לעבודה-גשר-מרצ בדרישה להסיר את תמונתו של גנץ. "המטרה הברורה שעומדת מאחורי הפרסום נועדה ליצור בקרב הבוחרים את הרושם המוטעה כי רשימת העבודה ורשימת כחול לבן חברו יחדיו, באופן שהצבעה לרשימת העבודה משמעה הלכה למעשה גם הצבעה לרשימת כחול לבן, ולא כך פני הדברים, נהפוך הוא", נכתב.

"יתרה מזו, הבוחר יכול לטעות ולסבור כי בין רשימת כחול לבן לרשימת העבודה קיימת הסכמה הדדית לישיבה יחדיו בממשלה העתידית וכי כל אחת משתי הרשימות אדישה להצבעה בעבור רעותה, ולא כך היא", הוסיפו. כחול לבן הזכירה כי במקרה דומה שבו שולב נתניהו בכרזות של הבית היהודי בבחירות 2013 פסק יו"ר ועדת הבחירות דאז, השופט אליקים רובינשטיין, כי מדובר בעבירה על חוק הבחירות (דרכי תעמולה). 

 מהעבודה-גשר-מרצ נמסר: איחוד המפלגות העבודה-גשר-מרצ והסכם העודפים שנעשה עם כחול לבן - מהלכים אותם ניווט עמיר פרץ יחד עם אורלי לוי אבקסיס וניצן הורוביץ, מעידים על נחישותו להביא למהפך בבחירות הקרובות, נחישות גדולה יותר מאשר קיימת בכחול לבן שמבזבזת אנרגיה וזמן על שלטים. באופן מפתיע בכחול לבן בחרו לעתור דווקא נגד בת הברית היחידה שלהם, העבודה גשר מרצ. אנחנו ממשיכים לתמוך בגנץ ומסמנים את הכיוון ואת קווי היסוד של ממשלה חדשה בראשותו יחד איתנו.