יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס הערב (שלישי) לסקרים אשר מצביעים על ירידה בכוחה של מפלגתו, ועליה במספר המנדטים לליכוד, בראיון לבן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM.

"אנחנו כבר שנה בתוך קמפיינים, ומטבע הדברים, בין קמפיין לקמפיין, אנחנו רואים את הסקרים. יצאנו לאוויר כשהסקרים היו יותר טובים ועכשיו הם יותר מטרידים. יש סכנה גדולה שלא נצליח להביא את השינוי למדינת ישראל, ואנחנו עומדים בפני סכנה לשלטון הדמוקרטי ולמוסדות השלטון בישראל. אני אומר דברים חמורים, אבל מאוד חרד. האחריות מוטלת על כל האזרחים, ואנשים חייבים לקחת אחריות".

לדבריו גודלה של מפלגת כחול לבן הרבה יותר חשוב מגודל הגוש, ולכן, אין חשיבות לגודלן של המפלגות האחרות. "בלי נתניהו יש אחדות ב־10 דקות. החשיבות העליונה היא שנהיה הכי גדולים בכדי שנוכל להוביל את האחדות. הציבור חייב להבין את זה, אם לא תהיה סכנה גדולה בעם ישראל. נתניהו צריך להתפנות לטיפול במשפטו, ואם יצליח, וכאדם אני מאחל לו שיצליח, הוא יוכל לחזור".

כשהתעניינו אלדד וכספית מה דעתו של גנץ על דבריו של נתניהו היום, כי גנץ הוא חיקוי עלוב מעלי אקספרס, הוא ענה: "דיברתי על האחדות שחייבים לייצר בעם, ועל פרשת השבוע, אבל אני מבין שהוא משסע ומפצל והולך למקומות נמוכים. אני אשתדל להישאר אני. יש לי 8 שנים של חינוך תורני, ואני מאוד שמח גם על הצד הזה של החינוך שלי, וגם על הזמן בו למדתי ב'כפר הירוק'. אני יודעת לאחוז את כל קשת החברה הישראלית משני צדדיה. עובדה שאני מדבר איתכם מכפר דרוזי אחרי ביקור בעוספיא ורואה אזרחים נאמנים שנהיה חייבים לשפר את מעמדם החוקי. אני מסתכל על כל החברה הישראלית - לא משנה אם הוא מצביע לי או לא".

בהמשך התייחס למעמדה של המערכת המשפטית בישראל, ואמר: "שינויים באיזונים שבין בג"ץ לכנסת צריך לעשות בצורה מסודרת ואחראית. למכון הישראלי לדמוקרטיה יש כמה רעיונות והצעות בנושא. מה שקובע זה החוק ולפיו המערכת המשפטית קובעת, וטוב שהיא עליונה על המערכת הפוליטית. חייבים לרסן את המערכת הפוליטית, ואין לי מילים לתאר מה יהיה פה אם המערכת הפוליטית תהיה חזקה מהמערכת החוקית. זה יהיה אסון. במקומות שיש מתח צריך לתת עליונות למערכת המשפט".

נושא נוסף שנגע בו גנץ הוא מערכת הבריאות במדינת ישראל, ותיאר כיצד מערכת הבריאות נפגעה אנושות במהלך השנים האחרונות, "יש הון אנושי רפואי מצוין, צוותים רפואיים פנטסטים, אבל מעט מדי תשתיות. מערכת הבריאות איננה מאוזנת, היא הוזנחה וחייבים להשקיע הרבה יותר בהגדלת צוותים רפואיים ותוספות של מיטות אשפוז. מגיעה לציבור מערכת רפואה ציבורית איכותית ונגישה לכולם. נשמע לי לא הגיוני שבסורוקה הוסיפו רק 150 מיטות בעשור. זה נשמע לי לא הגיוני. המדינה חייבת לדאוג לזה. מדינה חייבת לישראל חוק, ביטחון, ושירותי רווחה הוגנים, והיא לא נותנת את זה. אני מצפה מהאנשים להתעורר. או שיתעוררו עכשיו או שיתחרטו אחר כך". 

שר המשפטים, אמיר אוחנה, הגיב לדבריו של גנץ: ״י‏ש פה אמירה חמורה מאוד הנובעת מחוסר הבנת יסודות הדמוקרטיה: במקום איזונים ובלמים, ההכרעות החשובות ביותר תתקבלנה על ידי המערכת המשפטית (שופטים, פרקליטים ויועמ״שים) הלא דמוקרטית, שלציבור אין שום השפעה עליה, ולא ע״י הציבור - באמצעות נבחריו. זהו, רבותי, 'שלטון הפקידים והמשפטנים'״.

גם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הגיב לדברים: "בני גנץ מבולבל . עמדתו היא עמדה אנטי דמוקרטית שחותרת תחת העקרון הבסיסי ביותר שהוא שלטון העם. לפי גנץ אין טעם לקיים בחירות. נקווה שפתיחת החקירה כנגד המימד החמישי, היא לא הסיבה לאמירה החמורה שלו".