ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו היה מהחותמים על מכתב בוגרי סיירת מטכ"ל לנשיא המדינה, בו הם קוראים לו שלא להטיל את הרכבת הממשלה על אדם שיש נגדו כתב אישום. בראיון לירון דקל בכאן ב', אמר הבוקר (חמישי) פרדו, כי "הכלל שעליו גדלתי בצה"ל ובמוסד הוא 'ממני תראו וכן תעשו'. המפקד צריך להוות דוגמה אישית. כל ראש ממשלה, ולא משנה מי, שנאשם באשמה כזו חמורה, צריך לפנות את כסאו. אם יצא זכאי שיחזור לתפקיד. בכל מערכת שאני מכיר, אם היו רק חשדות כאלה על מישהו, שלא לדבר על כתב אישום, הוא היה מושעה מתפקידו באותו היום".

לדבריו, הקריאה לנשיא היא לא עניין של ימין או שמאל. "אני לא שמאלני, לא יודע מה זה. בתחום הכלכלי אני ליברלי לחלוטין. בתחום הביטחוני, מעטים מאלה שהיו בצבא נמצאים שם באמת. מדינת ישראל צריכה להיות עם רוב יהודי מוצק, בעיניי זאת דעה ימנית. מי שרוצה מדינה דו לאומית הוא שמאלני".

פרדו מתח ביקורת על אווירת השיסוי במדינה. "הגענו למצב שבו כל מי שלא מסכים על משהו בתחום הפוליטי הוא לבוגד. זה דבר איום ונורא. עצם העובדה שכל התעמולה של הימין נגד רמטכ"ל לשעבר היא לצייר את הערבים כאויבי ישראל שאסור לשבת איתם היא דבר לא ראוי. אני מצפה ליום שבו גם המיעוט הערבי יהיה חלק מהשלטון. הם מהווים 20% מהאוכלוסייה. לא הייתי רוצה שמישהו יגיד ליהודי בארה"ב שהוא לא יכול להיות חלק מהממשל". 

ראש המוסד לשעבר טען כי יו"ר כחול לבן בני גנץ יכול להיות ראש ממשלה מצוין, "אבל לא רק הוא - יש הרבה אחרים. בכלל, כל העניין של הוותק בתפקיד משפיע לפעמים לרעה. צריך לקצוב את כהונת ראש הממשלה כדי לשמור על ההגיינה הציבורית ולטובת המדינה".

לגבי המצב בדרום, אמר פרדו כי הוא לא מבין את האסטרטגיה של הממשלה לגבי רצועת עזה, אם בכלל יש כזו. "לי לא ברור מה המממשלה רוצה להשיג. היא לא מגיעה לסיכום כי היא לא הגדירה מהי המטרה האמיתית. היכולת המבצעית של החמאס והג'יהאד מתעצמת עם כל סבב לחימה". על הסרטון בו נראה דחפור צה"לי מפנה גופת מחבל לשטח ישראל, אמר ראש המוסד כי "הרגשתי לא נעים ולא נוח. ראוי לקחת מחבלים שנפגעו ונהרגו ולהביא אותם לשטחינו כקלפי מיקוח למו"מ עתידי, אבל להגיע למשימתיות ברמה כזאת של פינוי באופן הזה - זה לא ראוי. הייתי מאוד זועם אם היו עושים דבר כזה לחלל של צה"ל". 

גם בקשר לתוכנית השלום של הנשיא טראמפ יש לראש המוסד לשעבר ביקרות על נתניהו. "ראש הממשלה ידע את פרטי התוכנית מקדמת דנא. למיטב ידיעתי צה"ל ושב"כ וגורמים אחרים לא היו פעילים בפיתוחה. ראש הממשלה למעשה קיבל את התוכנית, בפועל הוא חתם בשם הממשלה. לא חושב שזה ראוי. להסכם כזה צריכה להינתן תשומת לב של כל מערכת הביטחון כי יש לה המון משמעויות - למשל סיפוח בקעת הירדן - מהו העיתוי ואיך עושים זאת. יש סוגיות מורכבות שצריך לדון בהם. כמובן שבסוף הממשלה מוסמכת לקבל את ההחלטה ואחרי זה ראוי להביא את זה לכנסת". פרדו טען כי עיתוי פרסום התוכנית מוזר בעיניו: היא הייתה מוכנה עוד לפני הבחירות הראשונות. ההערכה שלי היא שנתניהו לא היה מעוניין בפרסומה אז".

פרדו, שמתוקף תפקידו במוסד הרבה לעזוק בנושא האיראני, התייחס לחיסולו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, ואמר כי "האיראנים יתקשו להתאשושש כי הוא היה צנטרליסט. אבל איראן זזו מדינה גדולה עם אנשים מוכשרים ויבוא מישהו אחר ימשיך בפעילותו של סולימאני". הוא גם מתח ביקורת על הפרת מדיניות העמימיות בכל הנוגע לתקיפות בסוריה: "יש בזה רק נזק. זה גורם לצד השני לרצות להגיב. ההתרברבות הזו היא פגיעה בביטחון".