ארבעה ימים לפני הבחירות, נראה כי לצד המתקפות בין הליכוד לכחול לבן, הסיפור המעניין הוא הניסיון של מפלגתו של בני גנץ לשתות מנדטים מרשימת העבודה-גשר-מרצ. במפלגת השמאל יצאו בחריפות נגד כחול לבן על כך וקראו להם לנסות למשוך קולות מימין על מנת להגדיל את הגוש. הבוקר (חמישי) שוחחו ניסים משעל וגיא פלג בתוכניתם ב-103FM עם ח"כ יאיר גולן, שתקף את שלושת הרמטכ"לים של כחול לבן.

ניסים: כחול לבן נלחמת בשיניים כדי להוביל ולקבל מנדט אחד יותר מהליכוד ובדרך היא שואבת קולות ואולי גם מנדטים מהעבודה-גשר-מרצ, שלום יאיר גולן.
"זה כמו חבורה שהתברברה בניווט, מוקם לפנות ימינה הם פונים שמאלה, יש שם שלושה רמטכ"לים הם צריכים לדעת לנווט, תחזרו לנקודה האחרונה שהייתם מזוהים, תבינו מי אתם ותלכו ותקוששו קולות מהימין ולא מהשמאל, אם אתם רוצים הכי גדולים ולהרכיב את הקואליציה הבאה אז תזכרו תמיד דבר אחד מאוד פשוט הכי חשוב זה גודל הגוש. לכו תגדילו את הגוש".

ניסים: נתניהו עושה הפוך כי הוא מבין שעדיף ליכוד ביתרון ולקבל מהנשיא את המנדט להרכבת הממשלה מאשר בגוש וזה מה שמבינים עכשיו גם בכחול לבן.
"כחול לבן איבדו את קור הרוח וחבל אני רואה שם שלושה רמטכ"לים אמורים להיות אנשים קרי רוח, תחזרו ותתעשתו תבינו איפה אתם, תסתכלו מחדש על המפה, תלמדו את הציר מחדש, לכו תביאו את הקולות מימין".

גיא פלג: הסקרים הם כלי עבודה משמעותי לקראת הבחירות, כחול לבן התמקדו בניסיון לקושש קולות בימין, טעו בדרך והסקרים שינו מגמה. כחול לבן התחילה לרדת ולכן החליטו לפנות לכיוון אחר.
"אני חושב שזו שגיאה קשה. אנחנו צריכים לייחל כולנו, כל האנשים השפויים במדינת ישראל, לניצחון של גוש מרכז-שמאל. זה דבר היחידי שיכול לשנות כיוון במדינת ישראל, מה שעושה כחול לבן עכשיו זה שהיא תוקפת את ימינה ותוקפת את השמאל הישראלי בעבודה-גשר-מרצ, כלומר מה שהם רואים בעיני רוחם זה לשבת עם הליכוד. הדבר האחרון שאנחנו צריכים זה ממשלת אחדות עם מפלגה מושחתת, והבעיה היא לא רק נתניהו אלא כל הליכוד, אנחנו צריכים לשלוח את הליכוד הביתה ולשלוח את ביבי הביתה והמפתח הוא להקים קואליציה של הקולות השפויים במדינת ישראל".

ניסים: האם אתה מבין את השיקול של כחול לבן לקבל מנדט אחד או 2 יותר מהליכוד כדי להרכיב את הממשלה?
"אני מזכיר לך שבבחירות של 2009 ציפי לבני קיבלה מנדט אחד יותר מהליכוד ומי שהרכיב את הממשלה היה בסופו של דבר נתניהו. זה לא המפלגה הגדולה אלא מי מציג הכי הרבה תומכים. עכשיו, אם לא נפסיק להחרים כל הזמן אחד את השני, מה שהפך לספורט לאומי, כחול לבן יכולה, יחד עם ליברמן ויחד איתנו, בתמיכה מבחוץ של הערבים, להקים ממשלה. לשם צריך לחתור, זה כל כף פשוט. כל עם ישראל רואה את זה ומשום מה אני לא מבין את עמיתיי הפוליטיקאים".

ניסים: גם אם נאמר שהרשימה המשותפת תתמוך מבחוץ, ליברמן הודיע חד משמעית שלא יהיה בקואליציה כזאת.
"אני חושב שזה קלף מעולה, זה 20% מתושבי ישראל, זה לא קלף רציני? זה קלף נפלא! איזה מן רעיון הזוי זה לקחת 20% מאזרחי ישראל ולהחרים אותם?"

ניסים: התמימות שלך יפה אבל תקרא את המציאות, ליברמן הודיע שלא ילך עם תמיכת הערבים.
"אני היחידי פה שלא תמים. כל אלה שאומרים שהם לא תמימים ודבקים בעמדות שלהם גורמים לכך שמה שיקרה זה מתכון ודאי לבחירות מספר 4. תסביר לי, אם כל אחד דבק בעמדות שלו, איך תוקם ממשלה? לא תוקם ממשלה, אי אפשר להקים ממשלה. לכן מה שכחול לבן צריכה לעשות זה להסתער ימינה, להביא משם כמה שיותר קולות. הקמפיין שלהם עד עכשיו היה ישנוני, רדום, איטי ומגושם. לכו ימינה, תביאו במרץ את הקולות תישמעו כמו שלושה רמטכ"לים, תלחמו, תנשכו, תרביצו. יש כל כך הרבה פרשיות שאפשר להיתפס עליהן בקמפיין אגרסיבי. משמאל תנו לנו לעבוד חזק, מצע חברתי, מצע חברתי, מצע של דת ומדינה, לחבר את הקולות חזק, יחד עם ליברמן אפשר להקים ממשלה".