זעם ברשימת ימינה על מספר 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, לאחר שהשווה בראיון בין שר החינוך רפי פרץ לבין חברת הכנסת היבא יזבק, שבימין טוענים כי היא תומכת טרור. לדברי לפיד בראיון לשבועון הדתי-לאומי, "מצב הרוח", פרץ לא יוכל חלק מהממשלה שתרכיב מפלגתו, "בדיוק כמו שלא נקים ממשלה כשהיבא יזבק היא הקול ה-61".

לפיד תקף את פרץ על חבירתו לאיתמר בן גביר ואמר כי "אני חושב שחלק מההתבטאויות של הרב פרץ והברית שכרת עם איתמר בן גביר הוציאו אותו ממעגל הלגיטימיות הישראלית". לדבריו, "כשהם עשו את הברית הפוליטית, התמונה של גולדשטיין עדיין הייתה תלויה. מי שעושה ברית פוליטית כזאת מוציא את עצמו מתחום הלגיטימיות הישראלית".

"שר החינוך של מדינת ישראל לא יכול להיות אדם שכורת בריתות פוליטיות עם תומכי רוצחים, מפני שזה משליך על מערכת החינוך כולה", טען לפיד. "אין דבר כזה, לא ביהדות ולא בישראליות, שאתה אומר: 'אני יכול לחיות בשלום עם מי שנכנס לבית תפילה ויורה באנשים חפים מפשע'". עוד אמר לפיד לכתב נחמן שפירא: "אם פרץ סגר עסקה עם בן גביר, אז הוא בעצם תומך במה שעשה ברוך גולדשטיין, יש מחיר לפוליטיקה".

"רפי פרץ הוציא את עצמו מחוץ למחנה הישראליות כפי שאני מבין אותה, ותפקידי להתריע על זה", המשיך בכיר כחול לבן במתקפתו. "הוא לא יוכל להיות חלק מהממשלה שלי. סמוטריץ' גם יהיה קשה מאוד, אבל עם נפתלי (בנט) ואיילת (שקד) כמובן אין לי בעיה".

רפי פרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
רפי פרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כאמור בימינה, לא נשארו חייבים, וכל מועמדי הרשימה לכנסת תקפו את איש כחול לבן בחריפות על ההשוואה שעשה. השר פרץ אמר בתגובה כי ״בבחירות הקרובות אזרחי ישראל יצטרכו להכריע: אהבת ישראל או שנאת חינם". חבריו לרשימה היו הרבה יותר תקיפים. "לפיד, תתבייש לך. אתה משווה טייס מסוקים לוחם בצה״ל, תת אלוף בצה״ל, שחינך עשרות דורות של לוחמים במכינה, שגורש מביתו בגוש קטיף, והקים יישוב בנגב על גבול מצריים, לתומכת מחבלים מנוולת? תתבייש. פשוט תתבייש", כתב בנט בטוויטר. 

לאחר מכן פנה ליו"ר כחול לבן בני גנץ וקרא לו להתנער מדברי לפיד: "בני גנץ, אתה ראש המפלגה של האיש הזה. אני דורש ממך התנערות והתנצלות מיידית על ההשוואה המבישה הזו".

חברת הכנסת איילת שקד כתבה בטוויטר: "פעם בכמה זמן האמת מתגלה ויוצאת מיאיר לפיד, שנאת הדתיים לאומיים. תתבייש לך, להשוות טייס קרב למהללת רוצחים. ואל תדאג, לא הרב רפי ולא אנחנו נשב איתך".