בישורת האחרונה:  הקרב על קולות הימין מתקיים ואף מחריף בתוך הגוש. אחרי שכעסו על בנימין נתניהו על ביקורו השבוע בישיבה החרדית-ספרדית "תורה והוראה" שבתל-אביב, במפלגת ש"ס פונים לציבור שעד כה העדיף מפלגות אחרות. בסרטון המיוחד פונה המפלגה לאלפי חסידי חב"ד בקריאה להצביע למפלגה החרדית-ספרדית. על פי תוצאות הבחירות האחרונות, רוב תושבי היישוב כפר חב"ד הצביעו למפלגת יהדות התורה (38.07%), לעוצמה יהודית (21.97%) או לליכוד (18.86%). במפלגת ש"ס מבקשים לשנות את סדר העדיפויות האלקטורלי בקרב אנשי חב"ד.


כמו כן, גם בימינה מנסים לפנות לקהלים נוספים, הפחות מאופיינים לרשימה הדתית-לאומית. לדברי אחת מראשי ימינה, ח"כ איילת שקד, "ימינה היא הבית של החרדים העובדים. כשרת משפטים נלחמתי יחד עם נפתלי בנט כשר חינוך על הפרדה באקדמיה, על מנת לאפשר לימודים גבוהים ופרנסה טובה לחרדיות ולחרדים המעוניינים להיכנס למעגל העבודה".

איילת שקד בועידת עסקים 2030 של מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)
איילת שקד בועידת עסקים 2030 של מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)


שקד הופיעה בפורום ה"קבינט המשפטי" של עורכי דין מהמגזר החרדי. בין היתר, אמרה שקד כי היא "תומכת במתן מקסימום יכולת בחירה להורים לגבי המסגרת החינוכית בה יתחנכו ילדיהם. אנו נפעל לפתיחת ממ"ח (בתי ספר ממלכתיים-חרדיים) או כל מסגרת חינוכית אחרת למגזר החרדי, בכל מקום שיהיה בו ביקוש". שקד גם הבטיחה לתמוך ב"העדפה מתקנת" לעורכי דין חרדים במשרד המשפטים.

בשנים האחרונות ציבור החרדים העובדים גדל משמעותית. נציגי תת-המגזר הזה מנהלים שיח עם ראשי ועסקני המפלגות החרדיות על מנת להבטיח את נציגותם ביהדות התורה ובש"ס. למרות ריכוך הטונים בקרב ההנהגה החרדית כלפי הציבור של החרדים העובדים, זה לא גרם לשינוי האג'נדה של המפלגות החרדיות לטובת אותו תת-המגזר בתוך הציבור החרדי. כעת מפלגת ימינה מבקשת להוות אלטרנטיבה אלקטורלית עבור אלפים בוחרים שמשלבים בין אורח חיים החרדי לבין השתתפות באקדמיה ובשוק העבודה.