יושב ראש סיעת כחול לבן, בני גנץ, העניק הערב (שבת) ראיון לרינה מצליח בתכנית "פגוש את העיתונות", והתייחס לסוגיות הנמצאות על סדר היום, פחות מ-40 שעות לפתיחת הקלפיות. הראיון שודר כחלק מתכנית טרום הבחירות, בה מגיעים כלל ראשי המפלגות בישראל לאולפן בזה אחר זה ומשיבים לשאלות המנחה.

על פרסום הקלטת יועצו הבכיר, ישראל בכר, הנשמע כשהוא מתבטא כנגד גנץ: "זה נשמע לי כמו הקלטה מניפולטיבית שמנצלת מצב רגיש של אדם, הקלטה מבושלת. זה דבר חמור שטיפלתי בו משמעתית, אבל זה לא רלוונטי". עוד הוסיף גנץ כי "בכר לא יודע איפה זה איראן על המפה, הוא לא מבין בזה כלום. אני הכנתי את צה"ל למערכה, בכר, עם כל הכבוד לו (שמתחיל להיגמר) לא מבין כלום. המאפיה של ביבי עובדת כמו שהיא עובדת ולציבור נמאס. אני מתכוון להוביל לדרך חדשה. אנשים מבינים שהם לא יכולים לקחת את הסיכון"

על הספקות באנשים שעובדים עימו, ברקע ההדלפות החוזרות ממשרדו: "אני אחרי ארבעה עשורים של בחירת אנשים. לא תמיד הצלחתי. אני נותן אמון באנשים, זה יתרון ואולי גם חסרון. בטוטאל ההצלחה שלי גבוהה. לי ולחברים שלי יש ניסיון רב, אנחנו יודעים לנהל מערכות מורכבות גם כשיש קשיים".

על הגדלת הפער של נתניהו בסקרי ההתאמה לתפקיד ראשות הממשלה: "הפער הוא פחות מ-12 אבל, אני מייצג את עצמי ומציג את עצמי בפני הציבור בצורה המיטבית, אני לא עושה הצגות. עשיתי 35 ראיונות, לא עם מראייני בית. אני מתמודד עם כל שאלה. לפסוס פה ושם לא עושה רושם".

עוד הוסיף: "אנחנו נראה מה יקרה מחרתיים בבחירות. בבית הזה דיברו לפני שנה בזלזול על המפלגה ההיפותטית של גנץ ותראו מה קרה, הקמנו מפלגה, צירפנו את בוגי, צירפנו את יש עתיד, קיבלנו 35 מנדטים. בעוד יום וחצי אנחנו נצליח, הציבור מבין שהגיעה העת לשנות".

כשנשאל על האופציה שיפנה את ראשות המפלגה, במידה ולא יצליח להקים ממשלה גם לאחר סיבוב הבחירות השלישי: "הקמתי את כחול לבן עם יאיר ובוגי, אני מוביל את כחול לבן ואמשיך להוביל. זה לא נכון שהיו חילוקי דעות לגבי ישיבה עם ביבי, אני מוכן לכל שקף או הקלטה. אנחנו לא מסכימים כל הזמן אבל יושבים ומדברים, אנחנו לא מפלגת מונוליט או דוצ'ה. אני משתף ומקבלים החלטות".

בנוגע לאפשרות קיומה של ממשלת אחדות, יחד או ללא נתניהו, הוסיף גנץ: "נתניהו לא יכול להיות שר כי יש לו שלושה כתבי אישום, לפי הלכת דרעי-פנחסי. הוא יישאר יו"ר הליכוד, יתמודד עם ענייניו המשפטיים ואם יזוכה יוכל לחזור. התנאי הוא שאני ראשון ברוטציה".

עוד הוסיף גנץ: "הצגתי רק לפני שבוע תוכנית למאבק בשחיתות, אחד הסעיפים הוא שלא יכול להיות ראש ממשלה עם כתבי אישום. דברי עמיר פרץ לא נכונים, תשאלי אותו על זה. לא נקים ממשלה עם הרשימה המשותפת או בתמיכתה, אם לנתניהו יש מנדט אחד יותר ליברמן עלול לחבור אליו ויש לנו ממשלת ימין קיצוני עם משחיסטים".

בהתייחסו לגורמים נוספים במערכת הפוליטית, כדוגמת ח"כ היבא יזבק ושר החינוך רפי פרץ: "היבא יזבק איננה מגנה פעילות טרור, יש חשד שהיא תומכת ברמה האידאולוגית בארגוני טרור. רפי פרץ-אני אוהב ומעריך אותו, שירתתי איתו שנים טובות. הוא מנע מלחמת אחים בהתנתקות. אבל בשנה הפוליטית שלו הוא נכנס לסמטאות אין מוצא מבחינת הקיצוניות שלו, ולכן הוא לא יכול להיות אצלי שר חינוך. הוא לא יכול לעסוק בדברים האלה. אני מקווה שהוא יתרחק מהקיצוניים ונוכל לפתוח דף חדש".

על סגנון תעמולת הליכוד, המתמקדת בו באופן אישי: "הבל הבלים, רפש נחות. אני לא סחיט, אני פעיל ומוביל מפץ פוליטי ובתקווה גם מהפך. נגיד שהייתי מגמגמם, אני מודה שאני שומע פחות טוב, ירו לי ליד האוזן 35 שנה. אז מה? יש בעיה עם אנשים עם מוגבלות? אני למדתי שיעורי משחק? הוא למד. אני עובד מול פרומפטר 20 אלף פעם? הוא עובד. אין בטלפון שום דבר שמהווה יכולת לסחוט אותי. כלום ושום דבר, ושנתניהו יתעסק עליו ועל בני ביתו וירגיע אותם".

על פתיחת החקירה בפרשת המימד החמישי: "אני מכיר את דוח מבקר המדינה שקבע שאין שום חשד לפלילים בפעילות החברה. החקירה נפתחת בעת הזו בגלל שאני לא חשוד. אני יודע מה מסרה החברה למשטרה. המשטרה ישבה חודשים עם אנשי החברה, והמבקר בדק את תהליכי הרכש של משטרת ישראל. אני רוצה לחזק את מערכות החוק, ללא מערכת איתנה אין דמוקרטיה ישראלית גם אם זה לא נוח לי".