יממה לפני הבחירות, ולאור האפשרות שיוחלף במקרה שבו לא לא תוקם ממשלה גם לאחר הסבב השלישי, הצהיר הבוקר (ראשון) יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בראיון בכאן ב' כי "אוביל את כחול לבן גם אם יהיו בחירות רביעיות". 

אם תנצח תשאיר בחוץ את פרץ ומרצ?
"לא, אני חושב שצריך ללכת לממשלת אחדות עם שותפים נוספים שיסכימו לקווי היסוד. אנחנו, 70%-80% מאיתנו מסכימים על 80% מהנושאים. הגיע הזמן שנתחיל לחיות אחד לצד השני ולא אחד נגד השני. זה מכוון ממקום מסוים ואת זה אני רוצה להפסיק". 

וזה לא כולל את הרשימה המשותפת?
"כי אנחנו חושבים שאזרחי ישראל הערבים הם אזרחים לכל דבר ועניין, וזכאים לטיפול הרבה יותר ממה שקיבלו עד עכשיו, אבל אנחנו חלוקים איתם בנוגע לתפיסה המדינית-ביטחונית שלנו, ולכן החלטנו שעל הרקע הזה לא נשב איתם". 

אם תהיה חייב להיעזר בהם תפסיד את ליברמן. 
"אנחנו נפעל להקמת ממשלה ציונית וממלכתית, לשם אנחנו חותרים וזה מה שאנחנו רוצים לעשות". 

אתה מרוצה מהקמפיין שניהלתם?
"כל אחד, כשהוא מסתכל אחורה, רואה דברים שהוא אומר לעצמו שהוא יכל לעשות יותר טוב. מה שאנשים לא רגילים אליו זה סגנון ממלכתי ומכבד. הם יותר רגילים לסגנון אגרסיבי, אבל חשוב לי להזכיר לכולם שאנחנו חייבים להיות אחד עם השני. יש פה המון דברים שאנחנו צריכים להתעסק איתם". 

על הטענות של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא היה הבחירה השלישית כרמטכ"ל אמר: אני לא מקבל ציונים מנתניהו אלא מהפקודים שלי, שהלכו אחרי כמעט 40 שנה. נתניהו הוא זה שמינה אותי והאריך את כהונתי בשנה נוספת. מה שהוא אומר כרגע נועד לתקוף אותי ושייבושם לו". גנץ הוסיף כי "שמח על 38 שנות שירות - הרבה יותר ממה שנתניהו נתן".

בהתייחס להקלטות יועצו לשעבר ישראל בכר, אמר כי "הוא נגרר ואמר דברים חמורים. אני לא עוסק בעבר, ואני לא חושב שהוא הרדים אותי".