לאחר שעות של חוסר ודאות - עוצמה יהודית מתמודדת: במסיבת עיתונאים שקיים הערב (ראשון) יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר, הבהיר המתמודד כי הידיעות הסותרות אודות פרישתו מהמירוץ אינן נכונות וקרא לקהל בוחריו להגיע לקלפיות ולהצביע למפלגה. 

בן גביר תקף את חבריו לגוש הימין במסיבת העיתונאים: "זה לא סוד שניהלנו משא ומתן עם כל המפלגות שטוענות שהן מפלגות ימין. אבל הם לא מסוגלים אפילו להצהיר על מדיניות ימין, אלא הבטיחו שוב ושוב את מה שכבר הבטיחו בעבר. גם יהדות התורה אותו הדבר, רק דיבורים על יחידות מימון ועוזרים פרלמנטריים, אבל גם הם לא הסכימו לשום דבר אידאולוגי. למעשה, אף אחד בממשלה הזו לא הסכים לרגע למדיניות ימין".

עוד הוסיף בן גביר: "היועצים הקרובים שלי המליצו לי לפרוש הערב. אמרו לי להישאר עם קהל התומכים של שמונים וארבע אלף. אבל אנחנו בפוליטיקה כדי לקדם את הדרך שבה אנחנו מאמינים, וכדי לשמור עליהם בימין. רבותי, אני יודע שגם בליכוד גם בימינה וגם בג' יש קמפיין מזוייף, מוציאים מודעות מזוייפות שפרשנו – אז זהו שלו, אנחנו כאן, כדי להישאר. אני יודע שיש קמפיין הפחדה שעכשיו יעלה אחמד טיבי וכדומה, אבל אין שום תרחיש כזה. לפי כל הסקרים אי אפשר להרכיב ממשלה בלעדינו".

חבר הכנסת משה גפני הגיב לפרסום המגעים בין יהדות התורה לעוצמה יהודית: "מקווה שהידיעה נכונה. אני לא דיברתי עם איתמר בן גביר, אבל דיברו אתו. אם אנחנו אומרים שנדאג לכך שהמדינה תהיה מדינה יהודית, אין סיבה שהרבנים של בן גביר לא יתמכו בנו".

אמש הודיעו במפלגת עוצמה יהודית כי היא צפויה להתמודד במירוץ, זאת לאחר שהמגעים להסכם עם הליכוד שיוביל לפרישתה לא צלחו. כאמור, בשעות הלילה סוכמו תנאים עקרוניים בין עוצמה יהודית למפלגת הליכוד, אולם הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר בו מהסיכום.

לפי הפרסומים בהסכם שגובש, וכאמור בסופו של דבר לא נחתם - חברת הכנסת מאי גולן, המוצבת במקום ה-34 ברשימת הליכוד, תשמש כחברת כנסת מטעם עוצמה יהודית, ואם תקום ממשלת 61 היא תייצג בהצבעות את מצביעי עוצמה יהודית.