השר לשעבר חיים רמון, שהיה חבר העבודה וקדימה בעבר, התראיין לתכניתם של ינון מגל בן כספית ב-103FM בעקבות תוצאות הבחירות שהולכות ומתבהרות, הביע את דעתו על הלקחים שמחנה המרכז-שמאל צריך לקחת והשווה את הסיטואציה למערכות הבחירות בהן הוא לקחת חלק.

"אחרי ספטמבר חודשיים התחננו לגנץ לעשות רוטציה עם ביבי בין חצי שנה לשנה" אמר רמון והמשיך כי "אותו יועץ אסטרטגי שבעיני הוא הכי טוב, ישראל בכר, יחד עם אריה דרעי, נתנו את כל הערבויות, ואז הופיע יאיר לפיד ואמר 'לא ניתן לו יום'. לא נתנו לו לצאת בכבוד, רצו לרמוס אותו, אבל לא אותו - את בוחריו".

"אז ביבי אמר להם – 'אוקיי אני אלך לבוחריי ואני אגיד להם שזה מה שהם עשו לי'" הסביר רמון "הוא הוציא אותם מהבתים והביא את ההישג הזה, וכל ההישג של ביבי רשום על שם אדם אחד, אחד בצד של המעשה שזה יאיר לפיד והשני במחדל – גנץ. התחננו לפניו, כולל אנשים קרובים, כולל אנוכי דרך אנשים קרובים אמרתי 'תהיו ברוטציה חצי שנה' והיום הוא היה ראש ממשלה".

אתה המצאת בשנות ה-90 את הסלוגן שאסור להאמין לביבי לאף מילה.
"השאלה שלך לא רצינית כי גם אני לא מאמין לנתניהו ואני יחד עם אחרים עשינו קונסטלציה שאי אפשר לצאת ממנה בחקיקות, חמישה חוקים היו נחקקים בכנסת כדי להבטיח, חוקים שאי אפשר לשנות אותם אלא ברוב מיוחד, תמיד יש אחד לאלף".

אתה טוען שכחול לבן עשו טעות קשה שהובילה לתוצאה הזאת?
"כן, אין לי ספק. באו ואמרו באופן חסר תקדים, לא פוסלים את דרכו של ביבי, הרי אין הבדל מדיני בין הליכוד לבין כחול לבן, לא פסלו את מפלגתו של ביבי, פסלו איש. לא היה דבר כזה, בן גוריון הגדול פסל מפלגות הוא לא פסל את בגין".

הוא רק קרא לבגין 'ההוא שיושב ליד יוחנן באדר'.
"הוא פסל את המפלגות, אתה לא פוסל בן אדם. באו 2 מיליון אנשים בפעם השלישית ואומרים – 'נכון, בן כספית חושב עליו ככה וזה חושב עליו ככה אבל אנחנו בוחרים למרות המשפט'. השטות שבבוקר הוא יהיה במשפט, המשפט ימשך יותר מהקדנציה וביבי אולי יהיה בו פעמיים. זה לבוא ולכבד, להרכין ראש לדמוקרטיה. אני לא אוהב את התוצאות אבל אני תמיד מכבד את העם שבוחר וחלק גדול מ'פסיכוזת ביבי' לא מכבדים. יותר אנשים, יותר בוחרים, רצו את ביבי ראש ממשלה למרות הכול - יותר מגנץ".

למה לדעתך?
"המצב הכלכלי. אמר לי אחד מחבריי בדימונה 'עניים נוסעים פעמיים בשנה לחו"ל', התחושה הזאת שבתקופה של ביבי זה קרה ואלה הנתונים. הדבר השני זה שביבי נתן להם גאווה, בעיקר בנושא המדיני והבינלאומי, ולכן הם בחרו והרגישו שהוא שלהם. אין להם טיפת אמון כמו שלבן לא היה עד לפני כמה שנים במערכת המשפט. הם אומרים – אנחנו לא מאמינים".