בעקבות המתקפה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירים בליכוד על כוונת יו"ר כחול לבן בני גנץ להקים ממשלת מיעוט שתישען על קולות הרשימה המשותפת, מזהירים בכחול לבן מפני הסתה שתוביל לשפיכות דמים. יו"ר כחול לבן בני גנץ הזהיר בפוסט שפרסם בסוף השבוע: "ההסתה לאלימות עוברת כל גבול. אם לא נתעורר, הרצח הפוליטי הבא מעבר לפינה".

אמש (שבת) אמר גנץ: "לא אאפשר לך להביא את מלחמת האזרחים הראשונה של ישראל המודרנית עבור כרטיס יציאה מהמשפט שלך". "נתניהו, שוב כרזות של מנהיגים עם כאפיות, ושוב אתה שותק. שוב התגברות ואיומים ברצח, ושוב אתה שותק. שוב אלימות נגד אזרחים המפגינים בשקט בירושלים, ושוב אתה שותק. ההסתה משתוללת לכל עבר – ואתה שותק".

עוד אמר: "חברי כנסת מרגישים מאוימים, פרקליטים ושופטים צועדים בפחד ומאובטחים, היועץ המשפטי לממשלה מאוים שיפוטר כי העז להגיש כתב אישום – ואתה שותק". הוא התייחס לקבוצת פרסומים ברשתות החברתיות ובקבוצות וואטסאפ של פעילי ימין, שבהם הוצגו ראשי כחול לבן ביחד עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן וכל חברי הכנסת של הרשימה המשותפת כשכאפיות לראשם.

בתמונה אחרת נראים חברי רביעיית הקוקפיט של כחול לבן כשהם מניפים ידיים ומעליהם הכתובת "בני עמי בחרו בטרור". בתמונה נוספת נראו משה (בוגי) יעלון, בני גנץ וגבי אשכנזי במדים כשמעליהם מתנוסס הכיתוב "שקרנים". בטוויטר העלתה תומכת בראש הממשלה תמונה של אוטובוס מפוצץ באחד הפיגועים שפקדו בעבר את ישראל עם הכתובת "טקס ההשבעה של ממשלת גנץ החדשה".

אמש, לפני שעלה לנאום בכפר המכביה, התפרץ צעיר לעבר גנץ והורחק על ידי מאבטחים. בעקבות תקרית זו ולאחר שכחול לבן העבירה לקצין הכנסת דוגמאות של איומים נגד גנץ הוחלט שמהבוקר יוצמדו לו שני מאבטחים, בנוסף לאבטחה הקבועה המוצבת עליו. אחד הגולשים צייץ בתגובה: "כשאחד מבני המשפחה של ליברמן יהיה על אוטובוס כזה, רק חרדים יגרדו את הגופות שלהם ויזבק תהלל". 

קצין הכנסת החליט אמש לתגבר את האבטחה על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בעקבות סדרה של איומים עליו ברשתות החברתיות. לשכתו של גנץ העבירה לקצין הכנסת בסוף השבוע צילומים של כעשרה איומים על גנץ, שפורסמו בטוויטר, בפייסבוק, וקבוצות ווטסאפ שונות, אחת מהן פרסם גנץ בחשבון הטוויטר שלו.

ההסתה הגיעה גם ממתנגדי ראש הממשלה: ברשת הופצו תמונותיו במדים של היטלר, במדים של נאצי, עם נאצות וגם איומים ברצח. על רקע ההסתה, תושב ירושלים בן 30 נעצר שלשום בחשד למעורבות בתקיפה של שומר שהוצב ביום חמישי בלילה סמוך למאהל שהקימו מול בית הנשיא בירושלים פעילי התנועה לאיכות השלטון, הקוראים לו לא להטיל על ראש הממשלה, הנאשם בעבירות שחיתות, להרכיב ממשלה. 

שוטרי לב הבירה הוזעקו לאזור בית הנשיא, לאחר שדווח כי השומר הותקף ושעון היד שלו נשדד. מהתלונה עלה כי מספר "תומכי ימין" הגיעו למקום בניסיון להרחיק את פעילי התנועה לאיכות השלטון, תקפו את השומר במטרה להרוס את המאהל שהקימו, ובתום ניסיונות שכשלו - גנבו את השעון שענד השומר על ידו ונמלטו מהמקום.

המשטרה פתחה בחקירה שבמהלכה הצליחו השוטרים לאתר את אחד החשודים, בן 30 מירושלים, והוא נעצר. החקירה נמשכת.
בתוך כך, בעקבות מתקפה של שר הביטחון ויו"ר ימינה נפתל בנט נגד הרשימה המשותפת, הודיע יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, כי מפלגתו לא תאפשר ליו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, לכהן כשר הביטחון הבא.  "כיו"ר הרשימה המשותפת, אני והציבור הערבי קבענו: השר נפתלי בנט בדרך להיות ח"כ זוטר. תתרגל", הגיב ח"כ איימן עודה בדף הטוויטר שלו על פוסט של שר הביטחון.