שישה ימים לאחר הבחירות, והרוחות במערכת הפוליטית סוערות לאור האפשרות שכחול לבן תקים ממשלה בתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת. בליכוד טוענים כי הם ניצחו בבחירות ובנימין נתניהו הוא שצריך להרכיב ממשלה. בני גנץ, לעומת זאת, אמר אמש כי בכוונתו להקים ממשלה על מנת להוציא את ישראל מהמשבר הפוליטי בו היא שרויה כבר למעלה משנה. הבוקר (ראשון) שוחחו אילה חסון וגולן יוכפז ב-103FM עם שר התקשורת מהליכוד, דוד אמסלם, שאמר כי הוא מודאג: "כשמדינת ישראל נמצאת בבעיה אני מודאג. דרך אגב, שמענו את גנץ אומר ש'אני בעצם אהיה ראש ממשלה גם עבור אלה שלא הצביעו עבורי'. אז הוא צריך לדעת שרוב אזרחי מדינת ישראל הצביעו נגדו. זאת אומרת, הוא אפילו לא מבין את מה שהוא אומר".

אילה: תסביר בבקשה.
"בסופו של דבר השמאל במדינת ישראל היה 44 מנדטים – גוש; כחול-לבן, העבודה-גשר-מרצ - ירדו ל-40. תבינו יש פה מצב פרדוקסלי, אני לא יודע בכלל איך הוא יוצא מהבית".

גולן: אם אתה מחשיב את הערבים בגוש שהוא אנטי-נתניהו אז יש לו רוב.
"הגוש הימני עלה ל-58 מנדטים. גנץ מלכתחילה אמר, ודרך אגב לא רק הוא אמר, גם ליברמן, שהם לא יסתמכו על הערבים. תראה, למה הסיפור של הערבים מעניין? אני איש אוהב אדם, אין לי בעיה עם הערבים. גם בוועדת הפנים של הכנסת, אתם יכולים לשאול אותם, אני נהגתי באמת באופן הגון. לאזרח מדינת ישראל מגיעות זכויות וחובות וזה לא חשוב כרגע מאיפה הוא מגיע, מה מוצאו ומהי דתו. אלא מה? אנחנו נמצאים פה במאבק למעלה מ-100 שנים על עצם קיומנו בארץ ישראל מול העם הפלסטינים, וערביי ישראל, ברובם, יותר תומכים בעמדות של אבו-מאזן מאשר של ממשלת ישראל".

גולן: איך הגעת למסקנה הזאת?
"מה זאת אומרת? אני שומע למשל את אחמד טיבי בנאום השאהידים שלו, אני שומע את איימן עודה שאומר כדלקמן ותחזיק טוב בכיסא – 'חאסן נסראללה הוא דוגמת מופת של הקרבה ונאמנות'".

גולן: אתה רואה רופאים בבתי חולים, אחיות בקופות החולים, מורים בבתי הספר – כולם ערבים. התרומה שלהם לחברה היא אדירה.
"אני שומע את היבא יזבק, אין לי מושג איך שופטים במדינת ישראל לא פסלו אותה, שהיא תומכת בסמיר קונטאר ודלאל מוגרבי. אלה אנשים שתומכים בטרור באופן מובהק נגד אזרחי מדינת ישראל, נשים וילדים ואזרחים חפים מפשע, תבינו על מה אנחנו מדברים. אלה לא אנשים תמימים. אני שומע אותם בכנסת בוקר, צהריים וערב. למה גנץ לא אמר לפני הבחירות – 'יודעים מה? אני אשב עם אחמד טיבי ואיימן עודה, אני אשים את איימן עודה שר הקליטה הוא יקלוט את כל הפלסטינים שיבואו לפה'. למה הוא לא אמר את זה?"

אילה: אתה לא מבחין בין האזרחים במדינה לפוליטיקאים שמייצגים אותם?
"אני מסכים איתך. כרגע אנחנו דנים על הפוליטיקאים שנמצאים בכנסת - אחמד טיבי, התנועה האסלאמית, איימן עודה, אנחנו מדברים על האנשים האלה".

גולן: אנחנו מדברים על חצי מיליון אזרחים.
"אתה צריך להבין שחצי מיליון מצביעים, בסופו של דבר שמדובר על סכסוך לאומי, הם לא תומכים בעמדות הציוניות במדינת ישראל".

אילה: גנץ יבוא לכנסת או לנשיא ויגיד יש לי 62 ממליצים, או 60 ממליצים, מה תעשו?
"אני חושב שמה שעושה כאן גנץ זה גניבת דעת. בכלל במוסר ובצדק וגם בפוליטיקה אתה בא לציבור ומציג את מרכולתך, שאלו אותו מלכתחילה - הרי אתם אמרתם לא מזמן שהוא איש ישר, צדיק והגון.."

גולן: ועל נתניהו אי אפשר להגיד את זה?
"יש פה דבר של מהות, זאת לא עוד איזו הבטחה קטנה".

גולן: רגע, הבטחות קטנות אפשר להפר, הבטחות גדולות אי אפשר להפר?
"בעיקרון אני חושב שצריך למלא כל הבטחה שאומרים. אדם שהוא הגון וישר  - ממלא כל הבטחה, אבל לפעמים במערכת הפוליטית יש אילוצים כאלה ואחרים ואנשים לפעמים לא יכולים, חוזרים בהם. ניחא נגיד בדברים קטנים".