כפי שפורסם במעריב, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, פרסם היום (ראשון) את תנאי הסף של ישראל ביתנו להצטרפות לקואליציה הבאה, בהם העברת חוק הגיוס ונישואים אזרחיים. בתגובה לפרסום דברים אלו, גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מוסכם. חייבים להתקדם". בעקבות הבשלת תנאים אלו, השניים צפויים להיפגש מחר בכפר המכבייה ברמת גן. 

לפי ליברמן, מפלגתו תדרוש במסגרת המשא ומתן הקואליציוני הכנסת מינימום של 70% משכר המינימום במשק לכל הגמלאים החיים מהבטחת הכנסה ומקצבת זקנה; העברת כל הסמכויות בנושא תחבורה ציבורית ופתיחת עסקים בשבת לשלטון המקומי; חוק גיוס בני ישיבות בנוסח שאושר בקריאה ראשונה בכנסת ה-20; חוק נישואים אזרחיים וגיור על-ידי רבני עיר, כך שכל רב עיר יוכל להקים בית דין ולגייר.

בתגובה לדרישות כתב יו"ר כחול לבן כני גנץ בטוויטר: "מוסכם. חייבים להתקדם".

"נתניהו פסול רק לתפקיד רה"מ, הוא יכול לעשות הרבה דברים אחרים"

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, אמר למעריב כי "מבחינת ישראל ביתנו אין קשר ישיר בין קידום החוק שיאסור על נתניהו להרכיב קואליציה לבין הצטרפותנו לקואליציה בראשון גנץ. ההמלצה לנשיא - זה סיפור בפני עצמו. השבוע נגיע לנשיא ונשמיע את קולנו. ואז יתחילו משאים ומתנים. יש לנו תנאים ברורים וידועים לכניסתנו לממשלה. יש לנו אפילו תנאי הסף לכניסה למשא ומתן, אני אפילו לא אבוא למשא ומתן אם לא ייתנו לנו את התנאים הראשוניים שלנו :  נישואין אזרחיים, העברת הסמכויות בענייני  תחבורה ציבורית ופתיחת עסקים לרשויות מקומיות. הגיור על ידי רבני ערים. וגם הכנסה מינימלית לקשיש. אין מה לדבר איתנו  לפני שנותנים לנו  את 4 דברים האלה". הוא הבהיר כי "אנחנו מעוניינים בממשלה ציונית וליברלית, רחבה ככל האפשר. הליכוד לא פסול. גם נתניהו לא פסול, רק לא בתפקיד ראש הממשלה. הוא יכול לעשות הרבה דברים אחרים".

אתמול פורסמו בחדשות 12 תמלילי שיחות של יו"ר ישראל ביתנו עם מקורביו, בהם, כך לפי הדיווח, הוא מספק הסברים לגיבוי שנתן לכחול לבן בנסיונות החקיקה האחרונים שניסו להוביל. "הכי חשוב כעת לוודא שגנץ יקבל את המנדט להרכבת הממשלה, להחליף את יו"ר הכנסת, לקחת את הועדה המסדרת - ואז הדברים יתחילו לקרות מעצמם", אמר ליברמן בשיחה. 

בנוסף, התייחס ליברמן ליחסיו עם ראש הממשלה ותקף: "נתניהו חצה כל קו אדום. ב-2019 הוגשו 7 תלונות נגדי ונגד ילדי במשטרה, בפרקליטות וברשויות המס. חמש מהן הוגשו באנונימיות, ושתיים נוספות הוגשו על ידי העיתונאי יואב יצחק. ברור לי שמאחורי כל זה עומד נתניהו ומקורבו עו"ד עמית חדד, באמצעות החוקר הפרטי רפי ויצמן. בקודים שלי, זה חטא שאין עליו סליחה ומחילה, גם לא ביום כיפור. כדאי להפסיק לשלוח לי שליחי ליכוד, המחשבה שאשב עם נתניהו לא תקרה".