בצל האפשרות שברשימה המשותפת ימליצו על יו"ר כחול לבן, בני גנץ לראשות הממשלה, תקף היום (ראשון) בחריפות שר החוץ, ישראל כץ (הליכוד), את המפלגה הערבית, ואמר בראיון בכאן ב' כי "הם מחבלים בחליפות או תומכי מחבלים בחליפות". יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, מסר בתגובה: "בליכוד יש לוזרים עם עניבות".

"שמענו את בני גנץ מדבר על הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת חברי הרשימה המשותפת, לא היה דבר כזה, כולל רבין", אמר כ"ץ, שהוסיף: "הם יצאו נגד החלטת הליגה הערבית להכיר בחיזבאללה ארגון טרור. הם מחבלים בחליפות או תומכי מחבלים בחליפות".

ברשימה המשותפת זעמו על דברי כ"ץ. ח"כ היבא יזבק השיבה: "הכישלון של הליכוד הופך להסתה מסוכנת וחסרת רסן נגד נבחרי הציבור הערבי. 'מחבלים בחליפות' זה שם קוד יפה ל'הפסדנו בבחירות ואנחנו לא יודעים איך להתמודד עם זה'. הרשימה המשותפת הגדילה את כוחה למרות ההסתה, ותמשיך להגדיל את כוחה גם אחרי שחבורת הגזענים של נתניהו כבר לא תהיה בממשלה".

ח"כ יוסף ג'אברין הודיע כי יפנה ליועמ"ש, אביחי מנדלבליט, בבקשה לפתוח חקירה נגד השר בגין הסתה לגזענות. "זוהי הסתה פרועה כלפי הציבור הערבי, והיא חמורה במיוחד כשהיא מגיעה מפיו של שר בכיר בממשלה נגד נבחרי ציבור של קבוצת מיעוט מוחלשת. זהו המשך של ההסתה הפרועה של ראש הממשלה. אני, בשם הרשימה המשותפת, אבקש מהיועמ"ש שיפתח בחקירה כנגד השר כ"ץ והקריאות הגזעניות שאנחנו שומעים בתקופה האחרונה". 

ח"כ, עופר כסיף, הוסיף: "ישראל כ"ץ קרא לנו כרגע ברדיו 'מחבלים בחליפות'. שמע לי כ"ץ - הטרוריסטים הם אתה וחברייך, המפעילים את כל כוחה של המדינה נגד אזרחי המדינה ונגד נתיני הכיבוש הפלסטינים הכלואים בשטחים הכבושים. אנחנו נעשה הכל כדי להפיל את השלטון הגזעני שלכם ולהביא לעתיד משותף, ללא גזענות ואלימות".