ח"כ מנסור עבאס התראיין היום (ראשון) לתוכנית ערבערב עם מיכל רשף בתאגיד השידור כאן והתייחס לאפשרות שהרשימה המשותפת תמליץ על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כמועמד להרכבת ממשלה: "יש לנו עוד 3-4 ימים עד שנתכנס בבית הנשיא, מקווים שבימים הקרובים נקבל הצעה מכחול לבן, כרגע אין תשתית מסוימת שאנחנו יכולים להסתמך עליה".

היה ותיעשה פנייה רשמית, מה התנאים שלכם?
"כחול לבן וגם הציבור יודעים את העמדות שלנו - הצגנו אותם בספטמבר.  דרישות שקשורות בבעיות הקלדנריות של החברה הערבית, כמו פשיעה ואילמות, הפסקת הריסה, פתרון דיור ותכנון ובנייה, בעיות חינוך ובריאות על רקע הקורונה - יש אפליקציה של משרד החינוך בעברית ולא יודעים אם יהיה בערבית פנינו למשרד הבריאות כדי לתקן את זה". 

בנוגע לתכנית המאה אמר: "עסקת המאה יכולה להיחשב כשפתיחה למשא ומתן אבל לא כסיום. הסכם שלום עושים במשא ומתן בין שני הצדדים ולא בהסכם בין הישראלים לאמריקאים".

האם מישהו מהליכוד פנה אליך?
"נעשות כל מיני פניות, אי אפשר להגיד שזו בצורה רשמית אם זה מהליכוד או גורמים אחרים. כולם דנים וכולם מנסים לגשש. חשבתי שהליכוד אחרי הבחירות מועד א' ינהגו בצורה אחרת, נתנו להם הזדמנות וכתבו מאמרים בנושא הזה אבל בסופו של דבר נתניהו חזר להסתה ולהדרה".

האם יש פתח לשיתוף פעולה עם נתניהו?
"אין  לי אשליות אבל ראש הממשלה נדרש לצאת בפומבי ולהגיד - 'אזרחי מדינת ישראל ונציגיהם הם לגיטמים במערכת הפוליטית וראוי שנבוא איתם במגע ונתייחס אליהם כמו אל כל כוח פוליטי שנמצא בכנסת'. אם הוא יעשה את זה אפשר אחר כך להתחיל לחשוב לאן אנחנו מתקדמים".

בתוך כך, חבר הכנסת אחמד טיבי אמר בראיון לכאן רשת ב' כי: "בל"ד הודיעו שהם לא יתמכו בהמלצה על גנץ, אנחנו מקיימים דיונים. בסופו של דבר נתכנס להחלטה דמוקרטית - הכדור במגרש של כחול לבן".