הרשימה המשותפת היא המנצחת הגדולה של הבחירות, עם 15 מנדטים והנכונות של בכירי כחול לבן להקים איתם ממשלת מיעוט, זאת למרות שנכון לעכשיו לא בטוח שיש רוב לכזאת ממשלה, לאור התנגדותם של חברי הכנסת יועז הנדל וצביקה האוזר מכחול לבן, וההסתייגות של גבי אשכנזי מהמהלך. הבוקר שוחחו בן כספית וינון מגל ב-103FM עם יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, ח"כ אחמד טיבי, שהתייחס לאפשרות של מו"מ קואליציוני עם כחול לבן. 

ינון: שמעתי את בוגי מתראיין ואומר 'אנחנו לא ניתן למשותפת שום דבר, מה שניתן לערבים זה מה שהיינו נותנים בכל מקרה והם יצביעו איך שהם רוצים'. מה דעתך על הדברים שלו?
"אני לא מכיר דבר כזה בפוליטיקה לפני הקמת ממשלה".

בן: לא הבנתי, תסביר.
"מי שיפנה לרשימה המשותפת, שעדיין לא החליטה מה תהיה עמדתה, הוא יצטרך להקשיב לדרישות של הרשימה המשותפת ושל הציבור הערבי".

בן: שמעתי שאתם תבקשו לבטל את המנון התקווה, חוק השבות, ציונות. ינון – שמעתי שבל"ד תהיה במשא ומתן ודיל המאה. אתמול אמרה תומא סליאמן שצריך להתנגד לעסקת המאה בשביל לקבל את התמיכה של המשותפת.
"אני יו"ר הסיעה, אתמול ראיתי פוסט של ראש ממשלת ישראל שכתב –'אלה הדרישות של הרשימה המשותפת'. ראש הממשלה משקר, מטעה את הציבור, מה שהוא פרסם לא קשור, לא יצא מהרשימה המשותפת כדרישות. יש לנו מצע והוא יכול להביא ציטוטים שלנו מהמצע מפה ועד להודעה חדשה, אנחנו אוהבים את המצע שלנו, אבל להציג מצג שווא בפני הציבור זה נקרא שקר שמהווה בסיס להסתה".

ינון: מה שתומא סליאמן אמרה לגבי עסקת המאה זה נכון?
"אני לא רוצה לנהל משא ומתן פומבי עכשיו יש לנו עמדות ידועות שהצגנו אותם בעבר באופן פומבי. הליכוד וכחול לבן בעד עסקת המאה, הרשימה המשותפת מאוד מאוד מתנגדת לעסקת המאה".

בן: אבי דיכטר השתמש בך כמשל לממשלה 'שתשען על אחמד טיבי שמהלל שהידים גם בתוך ישראל וגם ברשות' ואני אמרתי לו את מה שאמרת על 'נאום השהידים'.
"אני ימוכן שיצטטו אותי גם בערבית גם בעברית וגם באנגלית".

ינון: הוא אמר שהתרגום זה יחי השהידים בישראל ובשטחי הרשות?
"לא. הנאום שהוא מדבר עליו, בזמנו שאל אותי עליו באופן אישי ונעשתה עליו כתבה של נדב פרי בערוץ 10 בזמנו, מישהו ערך את הסרטון, הוציא את השמות שהזכרתי. שמות של השהיד בטבח אל קאסם, השהיד באירועי אוקטובר 2000 והשהיד ביום האדמה. כשאני אומר שהידים, יש כאלה שמתוך בורות בחברה הישראלית בשפה הערבית ובתרבות שחושבים ששהיד אוטומטית זה רק מי שמפוצץ אוטובוס, זה לא המצב. השהידים שהזכרתי הם אנשים שנפגעו ולא פגעו".

ינון: את אבו-ג'יהאד גם היללת.
"נדמה לא בנאום הזה".

ינון: אז בנאום אחר.
"יש לי עמדה לגבי המנהיגים האלה. אני אקל עלייך - אני חושב שמרואן ברגותי הוא מנהיג לגיטימי ובסכסוכים לאומיים כמו שהיה בדרום אפריקה עם נלסון מנדלה אנשים נכנסים לכלא בגלל האשמות כאלה ואחרות או אלימות".

ינון: אם מדברים ישר ולעניין הטענה היא שאתם בעצם תומכי טרור, או לא מגנים טרור במתנחלים. אתם מקבלים את זה שיש פגיעה בחיילים בישראל ובמתנחלים.
"אני מתעב מתנחלים בהתנחלויות אבל מציע לך לחזור ליוטיוב לראות מה הייתה עמדתי לגבי הרצח באיתמר. זה דרש אומץ ואומץ יש לי. אני עדיין מחכה למנהיג הישראלי שיגנה פגיעה בילדים פלסטיניים. לא מדובר בילד אחד או בעשרה ילדים, אלא במאות ילדים ונערים פלסטינים שנהרגו על ידי הפצצות, מלחמות או בחיסולים".

ינון: שמעתי אותך בערבית אומר שאתה לא מכיר במונח ארץ ישראל.
"אני מרגיש שאני נמצא בראיון קבלה לעבודה או לליכוד. הביטוי ארץ ישראל הוא ביטוי קולוניאליסטי ולא רק שאני לא מקבל אותו , אני מתנגד לו, ברור? אני דוחה בשעת נפש את הביטוי 'יהודה ושומרון', מדובר בגדה הפלסטינית, בשטחים פלסטינים שנכבשו".

בן :אם תקום ממשלה בקולותיכם, איך זה יעבוד? אם תיפול רקטה מעזה וישראל תצא למבצע תפילו את הממשלה?
"בהמשך לשאלה הקודמת, נדמה לי שברשימה המשותפת אין אף אחד שפגע במישהו או הרג מישהו. בצד השני יש אנשים שנפגעים שנהרגו אנשים. אני הבאתי חיים לעולם - יש כאלה שקיפחו חיים של אחרים. אם תהיה לנו עמדת השפעה נשאף להגיע להסדר מדיני, לא למלחמה. למנוע מלחמות ולהביא שלום בהסדר מדיני".

ינון: לדעתך, יהיה דיל?
"יש הרבה מחסומים ומכשולים בדרך; ליברמן ,הנדל, האוזר. אנחנו במשותפת עדיין לא הכרענו, הכדור במגרש של כחול לבן".

בן: בתור רופא, כמה המצב ברשות עם הקורונה חמור?
"נדמה לי שבשלב זה יש 21 מקרים, יש 39 בישראל. אני חזרתי אתמול מירדן ואמרו לי שיש מקרה אחד שם שמבריא ומשתחרר היום או מחר מבית החולים. אני בעד שכול העולם ישתף פעולה כדי למגר את הווירוס, את המגפה הזאת".