יו"ר כחול לבן בני גנץ שוחח היום (שני) עם יושבי ראש סיעת הרשימה המשותפת, חברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי כמו גם עם יו"ר מפלגת רע"מ, ח"כ מנסור עבאס. מכחול לבן, המנסה לקבל את המלצת חבריה לתמיכת ממשלה בראשות גנץ נמסר: "בשיחות, חזר גנץ על כוונתו להקים ממשלה שתשרת את כל אזרחי ישראל,יהודים וערבים, ולפעול בכדי למנוע מערכת בחירות רביעית". למעריב אונליין נודע כי בשיחותיו עם ראשי המשותפת (למעט מפלגת בל"ד), מסר גנץ כי "צוותים מטעם כחול לבן מבקשים להפגש עם צוותים מטעם הרשימה המשותפת".

ח״כ אחמד טיבי, יו״ר סיעת הרשימה המשותפת הגיב לפנייתו של גנץ לראשי הרשימה המשותפת למעט ראש מפלגת בל״ד: "אנחנו מאוחדים ולא ניתן לפלג אותנו, היתה פניה ובקשה לפגישה מטעם כחול לבן לסיעת הרשימה המשותפת על כל מרכיביה, בכדי לדון בעניין ההמלצה לנשיא ונושאים אחרים אשר עומדים על הפרק".

ראשי הרשימות סירבו לחשוף מה היה תוכן השיחות שקיימו עם גנץ. ח"כ מנסור עבאס, יו"ר רע"מ, אמר בתגובה ל"מעריב": "מדובר בצעד חיובי, חשוב ובכיוון הנכון". הוא סירב להרחיב מעבר לכך. ח"כ סמי אבו שחאדה (בל"ד) אמר בתגובה כי "‫הפוליטיקה של הפרד ומשול מהתקופה הקולניאלית לא יכולה לעבוד עכשיו במקרה של המשותפת. גנץ לא מבין שהמשותפת היא לא כחול לבן. אנחנו מאוחדים מאחורי המצע הפוליטי של המשותפת ולא יהיה כל סיכוי להפריד בינינו. את הבעיות שלו עם האוזר והנדל עדיף שיפתור בבית ואז יוכל לחשוב הלאה".

יו"ר סיעת כחול לבן ח"כ אבי ניסנקורן וח"כ עופר שלח צפויים להיפגש מחר עם נציגי הרשימה המשותפת לשיחה ראשונה. במשלחת המשותפת יהיו נציגים מארבעת המפלגות, כולל בל"ד. עם זאת, יו"ר בל"ד הכחיש זאת בשיחה עם מעריב וציין כי אינו מודע לקיום פגישה כזו.

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה אמר: "שוחחתי עם בני גנץ והבהרתי לו שהרשימה המשותפת תפעל לקדם את האינטרסים של כל האזרחים כסיעה מאוחדת על ארבעת מרכיביה. אנחנו דבקים במטרה שלנו להחליף את דרכו של נתניהו וזה מתחיל בכך שיכבדו את קולם המאוחד של הציבור הערבי ושותפנו היהודים".

ח״כ עאידה תומא-סלימאן הגיבה לפנייה וכתבה בטוויטר: "טוב שהיתה פניה רשמית מכחול לבן. זהו הצעד הראשון. חשוב להזכיר - ברשימה המשותפת יש ארבעה מרכיבים".

ח"כ היבה יזבק אמרה: "אם גנץ רוצה להמשיך בדרכו של נתניהו הוא בדיוק בכיוון - כבר ראינו לאן מובילה מדיניות של פילוג ודה לגיטימציה. זו בדויק המדיניות שאנו פועלים לשנות. בל"ד מייצגת את החברה הערבית ומרכיב מרכזי מהרשימה המשותפת, ועל כך אין לגנץ כל אפשרות להשפיע".

מוקדם יותר היום, נפגשו בכפר המכביה יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. ודנו בנושא ההתנהלות מול המפלגה הערבית. בתום הפגישה מסרו השניים הצהרה משותפת, בה נאמר כי "הייתה פגישה טובה, אנחנו ממשיכים קדימה".