יאיר לפיד, מספר שתיים בכחול לבן, הגיב היום (שלישי) לאפשרויות הקיימות להקמת ממשלה על ידי מפלגתו, וכתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "יש רק שתי אפשרויות. אחת קשה, השניה אסון. הנה שתיהן: להקים ממשלת צרה, ולהשאיר את הדלת פתוחה לממשלת אחדות. או שנלך לבחירות רביעיות כמו שביבי רוצה".

"האפשרות הכי טובה היא זו שביבי פסל על הסף" כתב לפיד בראשית דבריו "ממשלת אחדות לאומית. זה מה שתמיד רצינו, זה מה שהיינו שמחים לעשות היום. אחדות עם רוטציה. בני גנץ ראשון מפני שביבי בבית המשפט. ממשלה טובה, רחבה, לאומית. הבעיה היא שאין עם מי לדבר. בדקנו אלף פעם. ביבי דחה על הסף. הדבר היחיד שמעניין אותו זה שלושת כתבי האישום שלו. הוא לא רוצה ממשלת אחדות, מפני שהוא יודע שלא יוכל להעביר את החוק הצרפתי, לא את חוקי החסינות, לא את החוקים שהורסים את בית המשפט העליון. בגלל זה הוא נצמד לבלוק. בגלל זה הוא דוחף לבחירות רביעיות. כדי לנסות שוב להשיג קואליציה שתציל אותו מהכלא".

כזכור, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שוחח אתמול עם יושבי הראש של סיעות הרשימה המשותפת, מלבד בל"ד, חברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי כמו גם עם יו"ר מפלגת רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, ואמר להם כי הוא רוצה להקים ממשלה שתדאג לכל אזרחי ישראל.

מוקדם יותר נפגשו גנץ ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בכפר המכביה ברמת גן ודנו בנושא ההתנהלות מול הרשימה המשותפת. בתום הפגישה מסרו השניים הצהרה משותפת, בה נאמר כי "הייתה פגישה טובה, אנחנו ממשיכים קדימה".

כאמור, נכון לעכשיו, מי שמקשים על המהלך של הקמת ממשלת מיעוט בראשות בני גנץ הם חברי הכנסת יועז הנדל וצביקה האוזר, חברי סיעת תל"ם מכחול לבן, שמסרבים למהלך הכולל שיתוך פעולה עם הרשימה המשותפת.