ועדת החוקה של הליכוד החליטה היום (שלישי) להתכנס בכדי לבטל את הפריימריז הבאים למפלגה, שאמורים להיערך לקראת הבחירות לכנסת ה-24. מדובר בביטול הפריימריז גם לרשימה וגם לראשות המפלגה. טרם יצא זימון רשמי לחברי הכנסת של המפלגה. גורמים בליכוד מסרו כי "מתחילים להערך לבחירות רביעיות".

חוקת הליכוד by מעריב אונליין on Scribd

כזכור, רק בחודש דצמבר האחרון התקיימו פריימריז לראשות מפלגת השלטון, כאשר ח"כ גדעון סער התחרה מול ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והביא 27.5% בלבד מקולות המפלגה, לעומת 72.5% שקיבל נתניהו. בפריימריז השתתפו למעלה מ-49 אחוזים מחברי הליכוד, שהם כ-56 אלף מצביעים.

ההחלטה מגיעה לאור המאמצים של כחול לבן להקים ממשלת מיעוט בראשות בני גנץ, שתכלול את העבודה-גשר-מרצ וישראל ביתנו, ותתמך מבחוץ על ידי הרשימה המשותפת, שחבריה לא ממהרים לשתף פעולה עם המהלך. יחד עם זאת, גם חברי סיעת תל"ם מתוך כחול לבן, יועז הנדל וצביקה האוזר, הודיעו נכון לעכשיו כי יסרבו לקחת חלק בממשלה כזאת.

כמו כן, גנץ שוחח עם יושבי הראש של כל סיעות הרשימה המשותפת מלבד בל"ד, חברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי, כמו גם עם יו"ר מפלגת רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, ואמר להם כי בכוונתו "להקים ממשלה שתשרת את כל אזרחי ישראל,יהודים וערבים, ולפעול בכדי למנוע מערכת בחירות רביעית".