חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס מסיעת העבודה-גשר-מרצ פרסמה הערב (שלישי) פוסט בעמוד הפייסבוק שלה בו כתבה כי לא תתמוך בממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות: לנוכח ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות, כאשר לנגד עינינו מופרים נורמות ועקרונות בסיסיים, ברצוני להבהיר מספר דברים".

"כולנו עדים לכך שמנהיגים שהתחייבו לפעול באמינות ובאחריות, עוסקים בימים אלה בשתדלנות מבישה ומוכנים לשלם כל מחיר לכל גורם במטרה להקים ממשלת מיעוט, גם אם זו תוקם על משענת קנה רצוץ. מדאיגה לא פחות העובדה שהחלטות מרחיקות לכת כמו משא ומתן עם הרשימה המשותפת, לרבות בל"ד, מתקבלות בחוג מצומצם מאוד הסובר שקביעותיו תחייבנה את כל חברי הכנסת השותפים לגוש. אני מבהירה: אותי זה לא מחייב.", כתבה לוי אבקסיס.

"לא אתמוך בממשלה הנשענת על בל"ד והרשימה המשותפת ואינני רואה עצמי מחויבת עוד לשותפות עם מפלגת מרצ, שנכפתה עליי ועל עמיר פרץ שותפי, בלחץ גורמים רבים בראשם כחול לבן. אמרתי זאת לפני הבחירות ואני אומרת זאת אחריהן. הבהרתי זאת גם לשותפי, יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, מיד לאחר הבחירות. אזרחי ישראל זכאים לצפות מנציגיהם לנהוג באחריות ובאמינות בקיום הבטחותיהם בעבורן קיבלו את המנדט".

הודעתה של לוי-אבקסיס פורסמה זמן קצר לאחר פגישתו של אביגדור ליברמן עם  ראשי כחול לבן, ויממה לפני הפגישה המתוכננת בין נציגי כחול לבן לרשימה המשותפת. 

השר זאב אלקין הגיב להודעה של לוי אבקסיס: 

ח״כ תמר זנדברג הגיבה: "אוי לבושה. היחס של אורלי לוי לנציגות נבחרת של הציבור הערבי מחפירה וגזענית. העובדה שנבחרה לכנסת על הגב שלנו - בקולות של אנשי ונשות שמאל שמחויבים גם לממשלה של גנץ וגם ושותפות יהודית ערבית מחייבת אותה לפנות את מקומה ולהתפטר. אין לה מנדט למנוע ממשלת שמאל".