יממה לפצצה הפוליטית בשמאל: בכניסה לאזור מגוריה של ח"כ אורלי לוי אבקסיס, בשכונת שלפים שליד קיבוץ רשפים בעמק בית שאן, נערכו הערב שתי הפגנות, אחת של מתנגדים להחלטתה שלא לתמוך בממשלה שתשען על קולות הרשימה המשותפת, ואחת בעדה.

את הפגנת הנגד, שבה נטלו חלק כשלושים מפגינים, ארגנו פעילים במפלגת העבודה וארגוני שמאל. הם נשאו שלטים "תקווה או הביתה" וקראו במקהלה "בושה, בושה, בושה". הפעילים קראו לאורלי לוי לבחור באחד מהשניים: לכבד את הבטחת הבחירות שלה ולהתייצב יחד עם מפלגתה מאחורי בני גנץ או להתפטר מהכנסת.

לדברי אלק יפרמוב, ממארגני המחאה, "מעשה זה, שבאמצעותו היא ממליכה את נתניהו לכהונתו השישית, כמוהו כמעשה בגידה ברבע מיליון מצביעי אמת שביקשו להחליף את שלטונו המושחת והמסוכן, בין היתר על סמך הבטחה מפורשת שלה לפני הבחירות". 

מפגיני ימין מול ביתה של אורלי לוי

מולם ניצבו כמה עשרות פעילי ימין, תומכים באורלי לוי, שנשאו את דגלי המדינה והניפו שלטים עליהם נכתב "רוצים מדינה ציונית" ו"אוהבים את אורלי לוי".

קודם להפגנה התלוננה ח"כ אורלי לוי אצל קצין הכנסת על איומים שספגה בימים האחרונים, ברקע הפרסומים על חבירה אפשרית שלה לממשלת נתניהו. הקצין העביר את התלונה למשטרה ועל פי הנחייתה הוצבו שוטרים בכניסה לישוב למנוע מהמפגינים להגיע לפתח ביתה. ח"כ לוי אבקסיס עצמה לא היתה בבית בזמן ההפגנות.

כמו כן, מספר הטלפון שלה פורסם היום ברשתות החברתיות, ולטענתה קיבלה הודעות הכוללות דברי נאצה ואיומים רבים. בין היתר, היא התלוננה כי פנה אליה אדם שטען שייזרק רימון לביתה "כמו שעשו לאלי טביב", לשעבר מבעלי בית"ר ירושלים, הפועל תל אביב והפועל כפר סבא.