בצל התפשטות מגפת הקורונה בארץ ובעולם התארח השר לשעבר חיים רמון בתוכניתם של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM, שם השווה את המשבר שנגרם עקב התפרצות הנגיף הסיני למלחמת יום הכיפורים, וקרא להקמת קבינט חירום בהשתתפות כל נציגי המפלגות, לרבות חבר הכנסת אחמד טיבי מ"הרשימה המשותפת". השר להגנת הסביבה זאב אלקין התייחס לדבריו ואמר כי "אין דבר כזה ממשלה אחת וקבינט אחר".

פלג: אנחנו  צריכים לתת קרדיט לחיים רמון,  שאם לא החוק שהעביר היינו במצב כמו בארה"ב, שלא היה כאן ביטוח בריאות לכל אזרחי ישראל.
"תודה לגיא. אני רק רוצה להגיד אפרופו קורונה ובריאות: מצב הקורונה הוא מלחמה. יש קורונה ויש פוליטיקה, במצב מלחמה היינו משעים את כל העניינים הפוליטיים, היינו מקימים קבינט משותף וזה מה שצריך לעשות עכשיו. צריך להקים קבינט למלחמה בקורונה ולצרף אליו 4-3 חברים מכחול לבן כשרים. את עמיר פרץ, את ד"ר אחמד טיבי שיהיה רופא אחד ו- 6-5 מהממשלה הקיימת. זה הקבינט שצריך להיות. צריך להשעות את כל פעילות הכנסת מלבד ועדה שתקום לצורך פיקוח על המלחמה בקורונה, ועדת חוץ וביטחון וועדת כספים. כל הפעילות שקשורה להקמת ממשלה וכדומה וכל הצעדים האלה - לחודשיים. צריך להבין, אנחנו במלחמה, ההשלכות של הקורונה הן בערך מבחינה כלכלית, פחות מבחינת נפגעים, היא כמו מלחמת יום הכיפורים שבה איבדנו שנה של תמ"ג, אנחנו פה נאבד אותו דבר. יקרו דברים נוראיים מבחינה כלכלית ובריאותית ולכן זה מה שצריך לעשות".

משעל: הם מסוגלים להתעלות על עצמם ולהגיד: 'אנחנו במצב חירום אז נקים ממשלת חירום'?
"אני חושב שזה תפקידו של ראש הממשלה שמנהל את המשבר הזה בצורה בהחלט סבירה, אם לא למעלה מזה. הוא צריך לקרוא לגנץ היום ולהגיד לו – 'עזוב עכשיו את הפוליטיקה, בואו 4-3 מכם תהיו שרים. נקים קבינט למלחמה, נביא את עמיר פרץ, נביא את אחמד טיבי ומהרגע הזה אנחנו עוסקים רק בהגנה על חיי האזרחים ועל ההשלכות הכלכליות והחברתיות הקשות מאוד של המצב. כל הפוליטיקה תדחה לחודשיים, לא יקרה שום דבר אם זה יקרה. רק לכנס כנסת זה מעל ל-100 איש אי אפשר לכנס מליאה, זה כינוס של – 300-200 עם כל העובדים, אי אפשר לעשות את זה, לא צריך לעשות את זה, צריך לבטל את כל הדברים האלה".

פלג: אתה מכיר את הציבור הישראלי ואת הפוליטיקה הישראלית. האם מדינת ישראל מסוגלת או צריכה לאמץ את השיטות שבהן התמודדו במזרח עם המגפה הזאת, האם לדעתך הציבור והפוליטיקאים יוכלו ללכת למהלך כזה כפי שמציע בעצם נדב איל בידיעות אחרונות היום ובשיחה איתנו לצעדים מאוד רדיקליים.
"אני רוצה להחמיא לנדב איל, מהרגע הראשון של המשבר הוא עיתונאי שעושה עבודה יוצאת מן הכלל ואני מאמץ בהחלט את עמדתו".

משעל: השר אלקין, הזעקנו אותך שוב. הייתי רוצה התייחסות שלך להצעה של רמון להשעות הכול ולהקים קבינט חירום עם טיבי הרופא שיתמקד רק בנגיף.
אלקין: "אי אפשר, אין דבר כזה. אין ממשלה אחת וקבינט אחר, מה שצריך לעשות זה להקים באמת ממשלת חירום. אני מסכים עם חיים שאנחנו לא במצב רגיל".

רמון: "אני הצעתי שיהיה קבינט שינהל את המלחמה הזאת. צריך לצרף שלושה ארבעה שרים מכחול לבן, את עמיר פרץ את ד"ר אחמד טיבי שאתה משתף איתו פעולה לאורך שנים בנושאים אזרחיים בכנסת, ולעשות שכל 120 חברי הכנסת והציבור הישראלי יהיו מיוצגים בקבינט הזה ומשם להתחיל לעבוד. להשעות את כל העניינים של הרכבת ממשלה וכדומה, זה מגוחך. כל זה לחודשיים".

אלקין: "אני לא חושב שעמדתי פה רחוקה מחיים, רק המנגנון צריך להיות קצת שונה".

פלג: מה עם טיבי?
אלקין: "כבר היום מתפקדת, היא לא הוקמה באופן רשמי, אבל יש צוות שרים שראש הממשלה עומד בראשו ומתכנס כמעט על בסיס יומי ולכן כבר היום הטיפול הוא בדיוק בצורה הזאת, יש סוג של קבינט לענייני קורונה עם השרים בתחומים הרלוונטיים שהוא זה שמקיים את הדיונים ושם מתקבלות ההחלטות על ההתמודדות. זה שבתוך הממשלה צריך להקים צוות שרים יותר מצומצם שיטפל בנושא הזה זה ברור ופשוט וקורה כבר היום, וברגע שתקום ממשלה קבועה ברור שגם שם יהיה כזה צוות. מה שצוות כזה צריך לעשות זה לא רק לקבל החלטות עם עצמו. לא יהיה מנוס בגלל הצעדים הכלכליים הנדרשים מלאשר את תקציב המדינה כי אנחנו היום מוגבלים בהתאם להוצאה תקציבית ואנחנו לא יכולים לפרוץ אותה".