יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר (שני) בראיון בגל"צ להחלטתו להמליץ על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לראשות הממשלה, ולהתפשטות הקורונה בישראל. "נתניהו לא רוצה ממשלת אחדות, אלא בחירות - ואני מתכוון למנוע את זה ממנו", הסביר ליברמן.

"הרשימה המשותפת לא מעניינת אותנו, אנחנו פועלים על פי האינטרס הלאומי של ישראל, והאינטרס כרגע הוא לאפשר ממשלת מעבר עם ועדת כספים וועדה לענייני קורונה", אמר יו"ר ישראל ביתנו בפתח דבריו, והוסיף: "אנחנו רוצים ממשלת אחדות במתכונת חירום, לבטל את התהליך של מקח וממכר של תפקידים. ממשלה שתורכב משתי מפלגות - כחול לבן והליכוד. אנחנו מבטיחים רשת ביטחון של 7 מנדטים ללא תמורה. תקימו דחוף ממשלה".

לדבריו, "הסברתי לגנץ את עמדתנו, ואני חושב שלכל בר דעת ברור שכשאנחנו נמצאים במצב שבו עסקים קורסים - לחלק בו בונוסים למפלגות זה פשוט לא נכון. יש גם תכנית ב'. אנחנו פועלים על פי תכנית מוסדרת, יש תכנית א' וב' ואנחנו מוכנים לכל תרחיש". 

נתניהו וגנץ נפגשים עם הנשיא ריבלין. "רוצים אחדות". (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
נתניהו וגנץ נפגשים עם הנשיא ריבלין. "רוצים אחדות". (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

בחירות רביעיות?
"אין בחירות רביעיות. אני לא סומך על שיקול הדעת של נתניהו. כל ההטפות מוסר שלו מכוונות להישרדות האישית שלו. הוא לא רוצה ממשלת אחדות, הוא רוצה בחירות, ואני מתכוון למנוע את זה ממנו". 

בהתייחס לכוונה לבחור יו"ר כנסת חדש, אמר: "אדלשטיין עצמו נבחר ביום השבעת הכנסת ליו"ר הכנסת. אין תקדים מאז 1948 ש-61 ח"כים מנסים להעלות נושא מסוים להצבעה והיו"ר מסרב. אין לזה אח ורע, אין לזה תקדים. אם צריך נלך לבג"ץ. יולי צריך להבין שהתפקיד הוא ממלכתי. הוא מכהן כיו"ר הכנסת יותר שנים מכל אדם אחר. אין דבר כזה". 

אתה מאמץ את הסיסמה של כחול לבן - חייבים להתקדם. 
"לא. כרגע צריך פיקוח פרלמנטרי, צריך דחוף להקים ועדת כספים ו-ועדה לענייני קורונה. יש שלוש סוגיות שחייבים לטפל בהם. קודם כל, התקציב לענייני בריאות. חסרים פה שלושה בתי חולים. צריך לראות איך מצילים את הסקטור העסקי".

את דבריו חתם באומרו כי "המשימה שלנו היא למנוע בחירות רביעיות. בפעם הקודמת לא המלצנו על גנץ והגענו לסיבוב שלישי. הפעם המלצנו, והמטרה היא למנוע בחירות".