חבר הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו) הגיש היום (שני) הצעת חוק, שלפיה הכנסת תוכל במהלך תקופת המעבר לקיים הצבעה חשאית ולהפסיק את כהונתו של ראש ממשלה שהוגשו נגדו כתבי אישום. על פי ההצעה, מחליפו יבחר מבין השרים, חברי סיעתו של ראש הממשלה. בנוסף, אם לא תהיה הסכמה על מועמד, זקן חברי הכנסת שהוא גם שר, יכהן בתפקיד.

כאמור, הצעת החוק הזו נועדה ללחוץ על נתניהו במגעים הקואליציוניים שמתחילים בימים אלה, ולהבהיר לו שגוש חברי הכנסת שמתנגד לכהונתו יכול לפעול להדחתו.

מאוחר יותר, גם סיעת כחול לבן הגישה שלוש הצעות חוק בנושאים הבאים: הגבלת כהונת ראש ממשלה לשתי תקופות כהונה, הפסקת כהונת ראש ממשלה או שר שהוגש נגדו כתב אישום, איסור הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על חבר כנסת אשר הוגש נגדו כתב אישום.

שר החוץ ישראל כ"ץ צייץ בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "אחרי שחבר אתמול לבני חסותו של עזמי בשארה להקמת ממשלת מיעוט, היום, ביום השבעת הכנסת, מגיש ליברמן הצעת חוק לפסילה אישית רטרואקטיבית של בנימין נתניהו מלכהן כראש ממשלה. פשוט מדהים, אביגדור מה קרה לך? איך נעשית מומר כזה?"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר בראיון בגל"צ להחלטתו להמליץ על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לראשות הממשלה. "נתניהו לא רוצה ממשלת אחדות, אלא בחירות - ואני מתכוון למנוע את זה ממנו", הסביר ליברמן.

עוד אמר ליברמן, כי "הרשימה המשותפת לא מעניינת אותנו, אנחנו פועלים על פי האינטרס הלאומי של ישראל, והאינטרס כרגע הוא לאפשר ממשלת מעבר עם ועדת כספים וועדה לענייני קורונה", והוסיף: "אנחנו רוצים ממשלת אחדות במתכונת חירום, לבטל את התהליך של מקח וממכר של תפקידים. ממשלה שתורכב משתי מפלגות - כחול לבן והליכוד. אנחנו מבטיחים רשת ביטחון של 7 מנדטים ללא תמורה. תקימו דחוף ממשלה".