כחול לבן במתקפה: בכירי מפלגתו של בני גנץ פרסמו הערב (שלישי), כמעט בו זמנית, מספר פוסטים תוקפניים כנגד התנהלות הממשלה, על רקע ההחלטות האחרונות שקיבלה: סגירת בתי המשפט בשל משבר הקורונה ודחיית משפטו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והחלטתו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, שלא לאפשר הצבעה על בחירת יו"ר חדש.

יו"ר המפלגה, בני גנץ, צייץ בטוויטר: "עדכון קצר: הליכוד, בשליחות נתניהו וח׳׳כ אדלשטיין, מנסים בכל מחיר למנוע את עבודת הכנסת. לא מספיק שהכנסת לא מתפקדת שנה שלמה, עכשיו הם גם רוצים שהכנסת החדשה לא תעשה את העבודה המינימלית הנדרשת בשעת משבר. הם לא מאפשרים להקים את ועדת הכספים על מנת לקדם מהלכים שיסייעו בין השאר למי שנפגע מהמשבר, הם לא מאפשרים הקמת ועדת חוץ וביטחון לפיקוח על נושא המעקבים, הם לא מאפשרים הקמת ועדת קורונה שתסייע במאבק בנגיף ותפקח על פעולות הממשלה בנושא. זה מצב מסוכן שבו מנסים לבטל את הרשות המחוקקת ולהשאיר רק את הרשות המבצעת. צעדי הליכוד הם תקדים מסוכן לדמוקרטיה וניאבק בזה בכל הכוח".

מספר 2 במפלגה, יאיר לפיד, כתב: "אזרחי ישראל, נכון ל-17 למרץ 2020, אתם לא חיים בדמוקרטיה. בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין סגרו את הדמוקרטיה הישראלית. כרגע המוסד היחיד שפועל במדינה הוא ממשלת מעבר בלתי נבחרת, עם ראש ממשלה שהפסיד בבחירות. היות ואין לו רוב בכנסת – הוא סגר את הכנסת. היות והיה צריך לעמוד למשפט – הוא סגר את בית המשפט. ממשלת ישראל הלא נבחרת אמרה לנו היום שאין יותר רשויות מלבדה. היא אמרה לנו גם שאסור לנו לצאת מהבית. אם אתם רוצים לערער על ההחלטה, או אפילו לבקש שמישהו יבחן אותה – אין לכם את מי לשאול".

מספר 3 במפלגה, משה (בוגי) יעלון, כתב: "למי שעדיין לא קולט, זו הפעם השלישית שנתניהו מנסה להגיע ל-61 מנדטים, כדי להמלט ממשפט ולשלוט כדיקטטור. הוא שוב נכשל, אך אינו משלים עם תוצאות הבחירות. לכן, הוא משתמש בחוסר אחריות באיום הקורונה, מנטרל את בית המשפט, פוגע במכוון בפיקוח הפרלמנטרי הדמוקרטי של הכנסת, משסה בכל כוחו איש באחיו (ראו את דף הפייסבוק שלו) ומפעיל את שופריו בתקשורת. כחול לבן תקים ממשלת חירום רחבה ככל האפשר, גם אם נתחיל בממשלה צרה, כדי להציל את המדינה. לא ניתן לנתניהו להפוך את ישראל לדיקטטורה".

ח"כ אורנה ברביבאי תקפה אף היא את נתניהו: "לא נגיף הקורנה מאיים על כנסת ישראל, אלא הפגיעה הקשה והמכוונת ביכולתו של הבית הזה לפקח על עבודת הממשלה לטובת כל אזרחי המדינה. לעצירת הכנסת, השלכות חמורות. תפקיד הפרלמנט להגן על כל האזרחים ויש מי שלא נותן לזה לקרות מסיבות אחרות. חובתנו לעשות כל שנדרש על פי החוק, כדי לשנות זאת".

בתוך כך, סיעת כחול לבן שלחה בקשה דחופה לאדלשטיין, בדרישה לקיים מחר הצבעה במליאה על הקמת ועדה מסדרת, על מנת שזו תקים באופן מיידי ועדת כספים, ועדת חוץ וביטחון וכן ועדת בריאות לענייני הקורונה.

בליכוד הגיבו הערב למתקפות והתייחסו לדברים מצד חברי כחול לבן וכן לביקורת של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. "בשעה שראש הממשלה נתניהו נאבק סביב השעון במגיפת הקורונה כדי להציל את חייהם של אזרחי ישראל, חברי הכנסת של כחול לבן וליברמן עסוקים בעסקנות פוליטית במטרה לבצע מחטף שלטוני באמצעות חקיקה אנטי דמוקרטית. במקום לגלות אחריות לאומית ולהצטרף מיד לממשלת חירום, הם עסוקים בעסקנות פוליטית קטנונית בניגוד גמור להבטחותיהם לבוחריהם. הליכוד קורא לכחול לבן להיפגש עוד הערב כדי להקים את ועדות הכנסת בהסכמה", נמסר מגורמים במפלגה.

מכחול לבן נמסר בתגובה להודעת הליכוד: "לאורך היום התקיימו פגישות ושיחות. בשורה התחתונה - נתניהו מונע מהכנסת לפעול למען האזרחים. זו הפיכה שלטונית".

בתוך כך, גורמים שהשתתפו בדיונים האחרונים שקיים נתניהו סיפרו שהוא מודאג ממשבר כלכלי יוצא דופן ומגל פיטורים חסר תקדים בעקבות התפשטות הקורונה, והוא מוטרד מכך באופן אישי עד כדי כך שהוא חושש לכסאו - כך דווח הערב ב"כאן 11".. הגורמים העריכו כי ייתכן שזו הסיבה שבגללה ישראל עדיין לא נכנסה להסגר מלא.