יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ הזמין אליו את חברי הכנסת מסיעת כחול לבן בכדי לעדכן אותם בהמשך הפעילות הצפויה בכנסת. חברי המפלגה התכנסו לעדכון בקבוצות של 10 בלבד בכל פעם, בשל הנחיות משרד הבריאות. גנץ מסר לחברי הכנסת של כחול לבן, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו והעבודה- מרצ: "לצערי יו"ר הכנסת בשליחות ראש הממשלה לא מאפשרים לנו למלא את תפקידנו ולכנס את ועדות הכנסת כנדרש".
 
יו"ר כחול לבן הוסיף: "פעלנו במרץ לאורך כל היום בערוצי ההידברות השונים, גם אני באופן אישי נפגשתי עם ח"כ אדלשטיין שסירב לאפשר לנו לכנס את מעוז הדמוקרטיה ולעבוד עבור האזרחים ומעל הכל – לטפל באתגר הקורונה. כעת - לא נותרה לנו ברירה אלא לפנות לבית המשפט העליון".

ח"כ יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אין חבר כנסת אחד מה-58 בגוש של ביבי שיצא נגד חטיפת הדמוקרטיה שלנו? קול אחד שיגיד לנתניהו ואדלשטיין ״הלכתם רחוק מדי, תעצרו עכשיו!״.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן תקף את התנהלות הממשלה בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו: ״שמעתי היום ראיון עם פרופ' מייקל לויט חתן פרס נובל לכימיה ומומחה עולמי בתחום הביוכימיה בו אמר ש"יהיה מאוד מופתע אם ימותו בישראל יותר מעשרה אנשים בעקבות הידבקות בנגיף...וכי הוא אינו מאמין למספר מקרי התחלואה המדווחים בישראל משום שיש בהם השפעות פוליטיות".

עוד הוסיף: ״במקביל אני קורא הערכות של הביטוח הלאומי שקובעות כי בתרחיש אופטימי יהיו חצי מיליון מובטלים ובתרחיש פסימי 1.2 מיליון. "העלות של כל 100 אלף מובטלים היא 550 מיליון שקל לחודש בממוצע כך שמדובר בעלות של 2.75 מיליארד שקל לחודש בתרחיש המינימום ו־6.6 מיליארד שקל לחודש בתרחיש המקסימום."

ליברמן סיכם את דבריו: ״המסקנה שלי מהדברים הנ"ל היא שהנזק לכלכלת ישראל בעקבות הטיפול של נתניהו וממשלתו בנגיף הקורונה, יהיה קטלני. ההתעקשות של נתניהו להתבסס על ההערכות אפוקליפטיות בלבד נועדו לשרת אותו במאבק על דעת הקהל במקום במאבק בקורונה וליצור אווירה שתשתק כל מחאה פוליטית וציבורית שתסייע לו להילחץ מאימת המשפט, גם במחיר של פגיעה קשה בכלכלת ישראל ויצירת אבטלה המונית, שלא ראינו כמותן אפילו אחרי מלחמת יום הכיפורים״.

ח"כ יואב סגלוביץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "וירוס הקורונה בישראל ווירוס השלטון בכנסת. יולי אדלשטיין מועל בתפקידו כיו"ר הכנסת. הוא עושה זאת בשיטתיות ובכוונת מכוון. הכנסת משותקת אך ורק בגללו. יכול היה לעשות הצבעה שמית היום כפי שהושבענו שלשום. הוא לא עשה זאת כי חברי הליכוד לא נמצאים בכלל בכנסת".

כזכור, יו"ר הכנסת הודיע היום כי המאמצים לפתיחת הכנסת ולהקמת ועדות הכנסת לא נשאו פרי, ועל כן הוא נעל את ישיבת המליאה להיום. אדלשטיין ציין כי לא יהיה מנוס אלא להביא את הנושא להצבעה במליאת הכנסת בהמשך. 

לפני נעילת הישיבה אמר אדלשטיין: "ביליתי לא מעט שעות גם אתמול וגם היום בניסיון להגיע להסכמה בין סיעות הבית. כל המאמצים האלה לא נשאו פרי, הפשרה שלי נדחתה ולכן לא יהיה מנוס אלא להביא את הנושא הזה להצבעה במליאה. גם לי מאוד לא נעים שראיתי עכשיו חברי כנסת שלא יכולים להיכנס למליאה אבל אלה ההנחיות. למען הסר ספק יתקיים כל ההליך הדמוקרטי וכל הפיקוח הפרלמנטרי ברגע שאנחנו נהיה ערוכים לכך. אין לי כל כוונה למשוך את הנושא הזה".

בכחול לבן תקפו את החלטתו של יו"ר הכנסת: "יולי אדלשטיין פועל לרמוס את הדמוקרטיה הישראלית בשליחות בנימין נתניהו. המשבר שבו מצויה ישראל מחייב כנסת פעילה שעובדת למען האזרחים. נעתור לבג״ץ כדי לעצור את הטירוף".