פרופסור סוזי נבות מהמכללה למנהל התייחסה הבוקר (חמישי) בראיון לניסים משעל וגיא פלג לסערה שעוררה החלטתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטייו לפזר את המליאה, ולא לדון בהחלפתו. "שמעתי שמנסים לעשות משהו שהוא לא תקין בכנסת, כי אין קונצנזוס להחלפת יו"ר הכנסת. נדמה לי שהמילה קונצנזוס איננה במקומה, כי 61 חברי כנסת מבקשים להחליף את יו"ר הכנסת", הסבירה ב-103FM, "הם הגישו בקשה ויו"ר הכנסת לא יכול להתעלם מבקשתם של 61 חברי כנסת". היא הוסיפה: "ההחלטה הזאת היא בעיני בלתי חוקתית, הוא לא העלה את הנושא לסדר היום שמבקשים להחליף אותו וזה אומר שהוא נמצא בניגוד עניינים חמור, שאני לא מכירה חמור ממנו".

"אני מניחה שאם זה לא יעשה בתחילת השבוע אז הדלת של בג"ץ פתוחה", העריכה נבות, "בג"ץ אמנם לא ממהר להתערב בהחלטות יו"ר הכנסת, אבל כבר הייתה התערובת כזו וכאשר ההחלטה של יו"ר הכנסת פוגעת פגיעה קשה במרקם החיים הפרלמנטריים ויש פגיעה כזאת אז ביהמ"ש מתערב ומתפקח על מה שנעשה בכנסת". עוד ציינה: "אי אפשר לסגור את הכנסת, זה הגוף היחיד, זה מוסד שלטוני שלא יכול להיות בוואקום, במיוחד לא בימים אלה שהם ימי חירום".

האם במסגרת בתבהלה הכללית אנחנו לא נבהלים מדי בעניין הדמוקרטיה שחלילה נרמסת כי אנחנו בימים שאינם רגילים , ועדות הכנסת יתפקדו ייקח כמה ימים אחרי ההשבעה כיד שהן יוקמו , למה לדחות את התסריט המרגיע הזה.
"הכנסת היא הגוף היחיד שיכול לפקח על מה שקורה היום ומה שקרה אתמול. אני לא מסתכלת רק על ההחלטה של יו"ר הכנסת, התמונה היא רחבה הרבה יותר. אנחנו תחת מסך עשן כבד מאוד של לוחמה בקורונה שהיא ללא ספק חשובה וחיונית, מה שקורה בערפל הקרב אני אוספת אותו אחד לאחד".

נבות ציינה: "שר המשפטים מרחיב את הסמכויות שלו באישון לילה, ועושה שימוש בסמכות הזאת להכריז על הקפאת פעילות בתי המשפט, מחליטים על מעקב אחר חולי קורונה באמצע הלילה ובין היתר באמצעות איכון סלולרי, דבר שפוגע קשה בזכויות". לדבריה, לא בטוח שהשימוש הזה של אמצעים בלוחמה בטרור מתאימים ללוחמה במלחמה. "לא היה דיון מספיק בכנסת, לא הוגשו חוות הדעת, חלק מההמלצות של המשפטנים שאומרים שבכלל לא אומצו", אמרה המשפטנית, "משתמשים בתקנות שעת חירום שפוגעות בהפרדת הרשויות שזה הממשלה מחליפה את הכנסת, מצד אחד לא נותנת לכנסת לקום ומצד שני היא מחליטה להחליף את הכנסת וכל זאת, מתי?".

היא הסבירה עוד כי "כל האמצעים האלה - סירוב להצביע ליו"ר, הקפאת הפעילות, איכון, הכול נעשה על ידי ממשלת מעבר שלא זכתה לאמון הכנסת ולא זכתה לאמון העם ואין גוף שיוכל לפקח ולהגביל. לזה קוראים סמכות בלתי מוגבלת , כוח בלתי מוגבל, אנחנו יודעים שכשיש כוח שלא מוגבל ומפוקח בשום דרך, זה דבר משחית". לדברי נבות, מסיבה זו, קיים חשש מפני ניצול לרעה, בייחוד בימים אלה שכולנו מודאגים מדבר אחר ולא מרגישים את זה. "דמוקרטיות לא מות ביום אחד, הן נשחקות לאט מעשה ועוד מעשה וזה מה שמטריד באירוע הזה", סיכמה, "מקווה שהכנסת תקום במהרה בתחילת השבוע ותפקח על הממשלה, זה הכול".