פרטים מתוך השיחה הקשה שקיימו שני בכירי כחול לבן, יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ, ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, בסיומה החליטו על פירוק המפלגה למרכיביה, פורסמו הערב (חמישי) ב"כאן".

על פי הדיווח, גנץ הבטיח ללפיד כי גם אם לא יצטרף לממשלה, ח"כ מאיר כהן ימונה לתפקיד יו"ר הכנסת. "אני לא סגור בכלל שאני רוצה להיכנס לממשלה, יש לי מחלוקות קשות עם הליכוד. אם אחליט להיכנס - נתפצל, ואני מבטיח לך, אם תישאר בחוץ - מאיר כהן יהיה יו"ר הכנסת", אמר גנץ ללפיד.

"אם תיכנס יחד איתי, תקבל איזה תיק שתרצה", המשיך גנץ, אך לפיד ענה לו: "אתה מפר את ההסכם בינינו וזוחל לממשלה של ביבי, אני לא אבוא איתך".

בתוך כך, נשמעה הערב ביקורת על לפיד בסביבת גנץ: "יאיר לפיד החליט לפרק, יכולנו להישאר ביחד גם אחרי מינוי גנץ ולנסות לקבל החלטה לכל כחול לבן. הוא עובד בשחור-לבן".

ח"כ מאיר כהן (יש עתיד), שלבסוף לא נבחר ליו"ר הכנסת, פרסם הודעה לראשי המטות של מפלגתו: "חברי וחברותיי היקרים, היום לצערי הגדול בני גנץ וביבי נתניהו הצליחו לפרק את "כחול לבן". עמלתם שנה שלמה , ביום ובלילה , בחורף ובקיץ. רצתם מרחוב לרחוב , מבית לבית חדורי אמונה שהגיע הזמן לשנות את הפוליטיקה הישראלית. לא עוד פילוג, לא עוד שיסוי ומעל לכל לשמור על פוליטיקה נקייה - בלי בוגדים ובלי מזגזגים. אנחנו לא התנגדו לאחדות בטח לא בשעה שכזאת, אבל חשבנו שיש בראש ובראשונה להתעקש על הדמוקרטיה, על ערבות הדדית ועל ניקיון כפיים. כל אלה נדרסו היום ברגל גסה על ידי מי שאצה להם הדרך. היה אפשר אחרת. תודה ענקית על היותכם החברים הכי טובים שלנו , נשיקות וחיבוקים על אף הקורונה".

ח"כ גבי אשכנזי, שהחליט ללכת עם גנץ, נימק בציוץ בטוויטר את ההחלטה: "המדינה נמצאת בתקופת משבר לאומי, מהקשים ביותר שידענו. משבר קשה, דורש הכרעות קשות. אנחנו משרתי ציבור, שירתנו את הציבור כל חיינו. לא יכולנו בתקופה הזו לעמוד מנגד. בעת הזו אזרחי ישראל זקוקים לממשלת חירום לאומית. כמו תמיד, גם היום - ישראל לפני הכל".