קשיים בהרכבת הממשלה? לאחר פריצת הדרך שהושגה עם פיצול יש עתיד והסכמת כחול לבן המצומצמת להצטרף לממשלה, כעת דווקא מפלגת "ימינה" מערימה קשיים. במפלגה דורשים שלושה תיקים, כולל תיק בכיר, עם עדיפות למשרד האוצר, לנפתלי בנט. במפלגה קבלו על כך שהמפלגות החרדיות נשארו עם כוח זהה לזה שהיה להם בממשה הקודמת, בעוד הם נדרשים לוותר.

בתוך כך, שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', צייץ היום (ראשון) בטוויטר כנגד הכוח הרב מדי, לטענתו, שניתן לכחול לבן בהרכב הממשלה הבאה. "ממשלת אחדות זה חשוב, ו"פריטטי" זו בהחלט מילה יפה שהכרנו בחודשים האחרונים, אבל חסרים לי אבירי הדמוקרטיה וחסידי הרוב מהשבוע שעבר שיסבירו למה זה דמוקרטי לתת לגוש של 17 ח"כים כח פוליטי שווה לגוש של 58 ח"כים ולמעשה להפוך כל קול של מי שהצביע לשמאל לשווה פי שלושה מכל כל שהצביע לימין", כתב.

"אז נכון, בדמוקרטיה שלנו יש פערים ועיוותים, ומפלגות קטנות מקבלות פעמים רבות יותר כח מחלקן היחסי. אבל פי שלוש וחצי??? בממשלה הבאה המיעוט הולך לשלוט ולנהל את המדינה. יכול להיות שאין ברירה, אבל צריך לשים את זה על השולחן ולזכור את זה בפעם הבאה שידברו על "הסחטנות" של המפלגות הקטנות", המשיך סמוטריץ'.