לאחר הפיצול מכחול לבן, קיים היום (שני) יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מסיבת עיתונאים יחד עם שותפו, יו"ר מפלגת תל"ם משה (בוגי) יעלון, ועם ח"כ ע'דיר מריח שעברה למפלגתו מ"חוסן לישראל", ותקף בחריפות את הרכב הממשלה המסתמנת.

"ממשלת נתניהו החמישית מוקמת לנגד עינינו, מנופחת ומושחתת. 36 שרים, איזו חרפה. אנשים מאבדים את מקום העבודה שלהם והם ממנים סגני שרים לכלום ושום דבר. הכלכלה מתפרקת, הצוותים הרפואיים עובדים בלי ציוד מגן. איזה הבדל בינם לבין הממשלה הזו. העיקר שליצמן יישאר שר הבריאות. זו לא הממשלה של הרופאים, האחיות והפרמדיקים, ולא של העצמאים שהעסקים שלהם קורסים. ממשלת נתניהו החמישית נראית כמו תכנית התנתקות מהמציאות. מאות מיליוני שקלים על לשכות ורכבים, אפס עמידה בהבטחות. לא אוותר על הערכים שלי בשביל להיות שר החוץ בזום", אמר לפיד.

"במקום לעבוד, מפחידים אותנו. נתניהו דיבר על עשרות אלפי מתים, אין תחזית כזו בשום מקום. זה לא ניהול משבר, זו פוליטיקה. הוא אומר דברים מבהילים, אם זה יקרה הוא צדק, אם זה לא יקרה הוא יגיד שזה בזכותו. בישראל העסקים מתמוטטים כמו מגדל קלפים. עד סוף השבוע יהיו יותר ממיליון מובטלים. לא ניתן לנתניהו להרוס את הדמוקרטיה הישראלית בחסות הקורונה", המשיך.

יעלון, שהחליט להישאר לצד לפיד, נשא אף הוא דברים: "ארבעה ימים חלפו מאז התפרקות כחול לבן. התפרקה האלטרנטיבה השלטונית היחידה שקמה בעשור האחרון. אלטרנטיבה שקמה מתוך רצון להעביר מן הארץ שלטון של שחיתות, שנלחם בשומרי הסף ובאיזונים והבלמים בדמוקרטיה ללא עכבות. זו אכזבה גדולה ליאיר ולי, ולרוב חברי הכנסת, גם אלו שנשארו בחוסן. נכון, המדינה בשעת חירום נוכח התפשטות הקורונה. זה הזמן להיכנס מתחת לאלונקה. אך הטענה הנשמעת כאילו האופציות היחידות היו ממשלת אחדות או בחירות - רחוקה מהאמת".

ח"כ מריח הוסיפה: "המעמד הזה מרגיש לי נכון וטבעי. צעדנו ביחד במשך שלוש מערכות בחירות להביא לסיומה של ממשלה גזענית ומושחתת. הבאנו תקווה, הייתה פה הזדמנות אמיתית להחליף את השלטון, אך ברגע האמת לא הגשמנו את המטרה. ברגע שהחלטתי ללכת עם המצפון שלי, להמשיך ולהילחם על העקרונות שלי ולא להצטרף לממשלה תחת נאשם בפלילים הרגשתי לשמה בצדקת דרכי".