השיחות תקועות? אחרי יממה של הפוגה במשא ומתן עם כחול לבן, בליכוד מקווים לחדש היום (שלישי) את המגעים עם מפלגתו של בני גנץ על הקמת ממשלה. מועד לפגישת משא ומתן טרם נקבע. הקושי העיקרי כעת הוא איוש חלק מהתפקידים, בעיקר שר המשפטים ויו"ר הכנסת. ההערכות הן שברגע שנתניהו יסכים למינוי אבי ניסנקורן לתפקיד שר המשפטים וגנץ יסיר את הווטו על יולי אדלשטיין ליו"ר הכנסת, יהיה אפשר להקים ממשלה תוך שעות ספורות. 

אחת הביקורות על הממה שעתידה לקום הוא על מספר השרים שבה. מי שהצטרף לביקורת הזו היום, הוא חבר הכנסת גדעון סער מהליכוד, שלא בטוח שיקבל תפקיד שר בממשלה הבאה לאור יחסיו עם ראש הממשלה. סער כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "בימים בהם עיקר נטל המשבר הוא על המגזר הפרטי חשוב שביסוד התוכניות להקמת הממשלה ינקטו הצעדים הבאים:  1. 'ממשלה רזה'. אומנם היו בתולדות ישראל ממשלות גדולות, אבל לא נכון להקים את הממשלה המנופחת ביותר בעת המשבר הכלכלי הקשה ביותר. 2. קיצוץ משמעותי בשכר לתקופה שתוגדר לבעלי משכורות גבוהות במגזר הציבורי ובכלל זה שרים, חברי-כנסת, שופטים, מנכ״לים ועוד. הקיצוץ צריך להיות דיפרנציאלי לפי רמת השכר. 3. הפחתת פנסיות תקציביות גבוהות לפי אותו עקרון (דיפרנציאליות). 4. התייעלות במגזר הציבורי".

"בנוסף לערך הכלכלי - הערבות ההדדית והדוגמא האישית הם יסודות חשובים בהתמודדות עם משבר הקורונה! כל שקל שנחסך במגזר הציבורי צריך להיות מושקע במגזר הפרטי. בתמריצים וסיוע לעצמאים, למשל. כדי שהכסף לא ייצא מהמשק בזמן האטה".

אתמול טענו בימין כי הדיונים נתקעים בשל גנץ וחבריו, להם, לדבריהם, יש "תיאבון גדול מידי בהתחשב למספר המנדטים שהם מביאים לקואליציה המסתמנת". בנוסף מפלגת ימינה הפעילה לחץ אדיר על בנימין נתניהו כדי לשפר את ההצעה. על פי התוכנית, ימינה תקבל תיק בכיר בנוסף לתיק הקטן יותר. שר הביטחון נפתלי בנט התעקש על קבלת תיק האוצר, ובסביבת נתניהו טענו כי תיק האוצר מיועד לישראל כ"ץ ,שככל הנראה יעזוב את משרד החוץ עם הקמת הקואליציה.

חברי סיעת ימינה בכנסת שיגרו היום מכתב לרה"מ נתניהו תחת הכותרת "קביעת קווים אדומים לממשלת אחדות על ידי הבלוק".  בפנייה מדגישים אנשי ימינה כי הם " מוטרדים מאוד מהפרסומים בתקשורת הימים האחרונים על מה שנראה כמו מכירת כל הערכים והנכסים החשובים לימין לשבעה עשר המנדטים שמביא איתו ח"כ בני גנץ לממשלה".