הפרסומים שלפיהם ראש הממשלה בנימין נתניהו ייהנה מ"זכות וטו" על מינויים בכירים במשרד המשפטים עוררו תמיהה רבה בקרב גורמים משפטיים ופוליטיים.

מכיוון שהליכוד וכחול לבן נמצאות במגעים להקמה ממשלה שוויונית ופריטטית, פורסם כי מינויים בכירים הקשורים במערכת המשפט ייעשו בהסכמת שני הצדדים ונתניהו יקבל, למעשה, זכות וטו על מינוי פרקליט מדינה חדש, יועץ משפטי לממשלה ובכירים נוספים.

"נתניהו הוא נאשם בפלילים, תלוי נגדו משפט בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים", אמר ל"מעריב" אחד הגורמים הללו, "לא ייתכן שישתתף במינוי יועץ משפטי לממשלה, פרקליט מדינה או כל מינוי אחר הקשור למערכת המשפט. מדובר באישים שינהלו את המשפט נגד ראש הממשלה ואחר כך גם את הערעורים שיוגשו על ידי מי מהצדדים, זה פשוט לא יעלה על הדעת".

כזכור, בזמנו קבע היועמ"ש אביחי מנדלבליט כי נתניהו לא יכול להשתתף במינויים מהסוג הזה וגם אסר את מעורבותו במינויים הקשורים בשוק התקשורת, לאחר שנפתח נגדו תיק 4000. כעת עולה מתוך המו"מ הקואליציוני כי נתניהו דורש "זכות וטו" על מינויים בתחום הזה.

מבירור שערך "מעריב" עולה כי אף גורם מטעמה של כחול לבן לא ניסה לברר במשרד המשפטים מה המניעה של נתניהו להיות מעורב במינויים רגישים מהסוג הזה, בתחום המשפטי או התקשורתי.

מכחול לבן נמסר: "לא יהיה וטו לנתניהו בנושאים שהוא מנוע מלעסוק בהם לפי דין בשל המנגנון הפריטטי, וכפי שמתקיים היום, יהיה שר אחר מהליכוד שיעסוק בכך".