גורמים במערכת הפוליטית טענו היום (רביעי) כי מי שמטיל וטו על החזרתו של ח״כ יולי אדלשטיין לתפקיד יו"ר הכנסת הוא ח"כ גבי אשכנזי מכחול לבן, זאת, ככל הנראה, בשל קרבתו ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

במקביל, נפגש אמש יו״ר הכנסת הנוכחי ויו״ר כחול לבן בני גנץ עם מי אדלשטיין, אותו החליף בתפקיד, במטרה לקדם את המשא ומתן להקמת ממשלת אחדות לאומית, שהגיע למבוי סתום במהלך הימים האחרונים.

כזכור, לפני ההתקרבות בין גנץ לנתניהו, כשאדלשטיין עוד כיהן כיו״ר הכנסת, הוא השיב בסירוב לפסיקת בג״ץ המורה לו לכנס את המליאה לצורך בחירת יושב ראש חדש. בבית המשפט לא איחרו להגיב והציבו לו אולטימטום חוזר, שבעקבותיו החליט להתפטר מתפקידו.

אמש דווח כי חלה הפוגה בשיחות להקמת הקואליציה, כשכמה מחברי גוש הימין אמרו כי יש "לגנץ ולחברי מפלגתו יש תיאבון גדול מידי בהתחשב למספר המנדטים שהם מביאים לקואליציה המסתמנת". יחד עם זאת, מפלגת ימינה ממשיכה להפעיל לחץ אדיר על בנימין נתניהו כדי לשפר את ההצעה, ואף העבירו מכתב, תחת הכותרת "קביעת קווים אדומים לממשלת אחדות על ידי הבלוק",  בו ביקשו מראש הממשלה לא לוותר על קווי היסוד של הימין במהלך המשא ומתן.

בפנייה הדגישו אנשי ימינה כי הם "מוטרדים מאוד מהפרסומים בתקשורת הימים האחרונים על מה שנראה כמו מכירת כל הערכים והנכסים החשובים לימין לשבעה עשר המנדטים שמביא איתו ח"כ בני גנץ לממשלה".