בצל המגעים להקמת ממשלת אחדות לאומית והמשא ומתן בין כחול לבן לליכוד, התארח היום (שישי) העיתונאי ושדרן 103FM בן כספית בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM, והתייחס ליחסים בין בנימין נתניהו ובני גנץ ולהתפתחויות האחרונות: "לנתניהו אין מספיק שרים, והולכת להיות לו אינתיפאדה ענקית בליכוד. הוא כנראה יצטרך לוותר על ימינה, הוא מפרק את הבלוק הזה למען חסדיו של מישהו מהבלוק ההפוך".

נתניהו וגנץ קרובים לסיכום, אז למה הם עדיין לא סוגרים? על מה הם עדיין מתווכחים?
"תשמע, בסך הכל כל אחד מהם יוצא עם כאבי בטן קשים מאוד. לבנימין נתניהו אין מספיק שרים, והולכת להיות לו אינתיפאדה ענקית בליכוד ובמפלגת ימינה, מה שאומר שהוא יצטרך לוותר על ימינה. זה אומר שהבלוק, שהוא מכונת ההנשמה של נתניהו, ובלעדיו לא היה נתניהו בשנה האחרונה, הוא זורק את הבלוק הזה למען חסדיו של מישהו מהבלוק ההפוך. זה לא אירוע פשוט. עכשיו, סיפרו לי שבמשא ומתן המרתוני שנערך ביום רביעי נתניהו נלחם על יולי אדלשטיין במשך שלוש שעות. נתניהו דורש זכות ווטו על מינויי פרקליט מדינה ויועץ משפטי לממשלה, אבל אנשים שכחו שאסור לו בכלל להיות מעורב במינויים האלה כנאשם במשפט בישראל". 

 אז אתה אומר לי שהדברים ביניהם עדיין לא סגורים, ויכולים להשתנות כל הזמן?
 "לא. הם צלחו את הרוב, אבל מה שחסר הוא הקלוז'אר האחרון. הם נמצאים מאוד קרוב, אבל יש למשל את עניין הסיפוח. גבי אשכנזי לא מוכן לשמוע על זה, וגם כשאומרים לו 'תשמע, יהיה חופש הצבעה ואתה תצביע נגד', הוא לא מוכן. עכשיו, את אשכנזי אף אחד לא צריך ללמד על בקעת הירדן. הוא נלחם שם, אבל חושב שהשלום עם ירדן יותר חשוב מסיפוח השטחים. הרי אם אתה מכריז על סיפוח אתה בעצם מפרק את השלום עם ירדן".

גנץ, נתניהו (צילום: אבשלום ששוני,צילום מסך)
גנץ, נתניהו (צילום: אבשלום ששוני,צילום מסך)

מסקרן אותי לדעת מה קורה עם המעון של ממלא מקום רה"מ. בהתחלה חשבתי שזו מתיחה של ה־1 באפריל, אבל עכשיו אני תוהה מי באמת ביקש אותו?|
 "לפי פרסומים של רבים מעמיתנו כמו רביב דרוקר ועמית סגל, זה נראה כאילו הבקשה הגיעה מגנץ. עכשיו, אני מכיר את בני גנץ וגם את רויטל גנץ, אפשר להגיד עליו הרבה דברים, אבל אין לו את הקטע הזה של החזירות, הנהנתנות, וניצול אנשים. לכן, כחול לבן פרסמו הודעה בכל מקרה שבני גנץ יגור בביתו בראש העין, עד שהוא יכנס למעון ראש הממשלה. מצד שני כחול לבן סירבו להגיד שהבקשה הזו הגיע דווקא מכיוון בלפור, ולכן, אני חושב שיש כאן סימן לכך שביבי ובני התקרבו מאוד, וגנץ לא רוצה להטריף את נתניהו, ואני לא בהכרח מתכוון דווקא לבנימין נתניהו".

כספית המשיך: "כתבתי על זה בטור שלי היום, שהיו צריכים כבר מזמן להציע להעביר את בלפור על שמה של המשפחה, ולהשאיר אותם שם לתמיד עם הנהג והרכב. זה היה פותר את הכל. מקורות שלי, שאני סומך עליהם, הוכיחו שבכל מה שקשור למעון ממלא מקום רה"מ, מדובר בבקשה לא חדשה, ולפי איך שהם ניסחו את זה היא לא הגיע מכיוונו של גנץ. קודם כל אני מציע לכל אחד לאמץ את הגרסה שהוא מוצא לנכון, ורואה שהיא יותר הגיונית, ולעשות את זה על אחריותו. יש שתי גרסאות, וכל אחד ייקח את האחריות לעצמו. יש פה מדרון חלקלק כי כמו שאני מנחש את זה, כשיגיע תורו של גנץ להיכנס למעון ראש הממשלה יגידו לו 'תשמע, למה לך? היא צריכה לארוז, וזה באזור ה־4 שנים לארוז את כל מה שהיא צברה שם במשך 11 שנה. יש עוד מעון, אז תכנסו למעון הנוסף', אם כי אני הייתי מהמר שהוא ייבחר להישאר ולגור בביתו בראש העין גם כשהוא יהיה ראש ממשלה". 

אז איך היחסים בין גנץ לנתניהו? עדיין ירח דבש? או שגנץ למד להכיר את נתניהו האמיתי?
 "קודם כל, ירח דבש לא צריך לסמן לך שום דבר כי עם כל אחד בזירה הפוליטית היה לו ירח דבש, משמעון פרס ועד ליאיר לפיד. כשהוא צריך הוא מאהב לטיני, כזה ששר לך סרנדות באיכות של גונדולייר בוונציה. העניין הוא כזה, השיחות הראשונות שלהם במשא ומתן הנוכחי היו בטלפון, והן היו מאוד מאוד קשות. גנץ הטיח בנתניהו את כל הבטן המלאה שלו, על כל מה שנתניהו עשה לו ברשעות ובשקרים במהלך הקמפיין. ממה שאני שמעתי, כשנתניהו וגנץ החלו להיפגש הם בעצם ניקו שולחן, אבל אז נתניהו התחיל להתהפך. גנץ התרגז. נכון לרגע זה למיטב ידיעתי הם ביחסי עבודה תקינים".