לאחר שיו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, הודיע אמש על פירוק השותפות בין העבודה ומרצ, ונראה כי בכוונתו להיכנס לממשלה יחד עם ח"כ איציק שמולי, שוחחה הבוקר (ראשון) ח"כ תמר זנדברג (מרצ) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM, ומתחה ביקורת קשה על המהלך של מפלגת העבודה.

ינון – מה שלומך?
"היו לי ימים יותר טובים, אבל בסדר, על הרגליים".

ינון – אני אצטט את הציוץ – "עמיר פרץ סיים קריירה פוליטית מכובדת כאופורטוניסט ונוכל ויירשם ככזה בספרי ההיסטוריה. פרץ רימה את הבוחרים, רימה את מרצ ורכב על גבי השמאל הישראלי לעבר ג׳וב עלוב בממשלה בזויה. אני קוראת למרב מיכאלי להצטרף אלינו ולהוביל יחד איתנו את השמאל האידאולוגי בכנסת'. וואו.
 "מה יש להוסיף?".

ינון – נוכל? הפוליטיקאי הראשון שמבטיח להילחם ואחרי זה מצטרף?
"מה שאתה אומר זה שאם התרגלנו לסטנדרטים כל כך נמוכים ולמעשי רמיה והונאה של פוליטיקאים, זה בסדר לקבל עוד אחד כזה? זה לא מקובל עליי וזה בוודאי לא מקובל עליי מפוליטיקאי, ולא כל שכן ראש רשימה שרץ על הפתק שאני ומרצ ששכנענו את הבוחרים לרוץ איתו ולהצביע לו".

ינון – את מודעת לעולם סביבך?
"לדעתי מודעת יותר מהרבה אנשים למה שקורה בעולם סביבנו, זו בדיוק הסיבה עוד יותר שאנחנו צריכים מישהו שינהל את המשבר והמדינה בזמנים כאלה, שאזרחים יוכלו לסמוך עליהם. הציבור והאזרחים אף פעם לא יודעים אם אפשר לסמוך על ראש ממשלה שנאשם בשוחד והאם הוא משרת את האינטרס הלאומי ב-100% או שמא מתגנב שם האינטרס האישי שלו".

ינון – לפי הנתונים וארגון הבריאות העולמי, המצב יחסית מעולה, אז כנראה שיש מישהו שמנהל לא רע.
"אתה יודע מה? רוצה ללכת לעוד בחירות? ללכת שוב בקלפי?".

ינון – אני רק אומר שכנראה מנהלים טוב.
"בסדר גמור".

בן – איך הגענו לקורונה מעמיר פרץ? 
"אני לא יודעת אם אתה עוקב אחרי המשא ומתן, אני שומעת שלא הבאת מטושים ולא מכונות הנשמה עומדים במשא ומתן הקואליציוני אלא זהות שר המשפטים ושאלת הסיפוח, אז כנראה שיש עוד אנשים שיש להם זמן להתעסק בעוד דברים ולהעמיד ממשלה שתיתן שינוי ותקווה למדינת ישראל ולא עוד מאותו דבר שראינו. העובדה שעמיר פרץ הוא שזוחל בסוף לממשלה של נתניהו, היא לא סתם אכזבה עצומה, אלא באמת מעשה רמיה עצום במצביעים שלנו, שהם מצביעי שמאל, שלא רצו את הממשלה הזאת - הם רצו ממשלה אחרת לחלוטין".

בן – נסי להיכנס לנעליו, העבודה הביאה שלושה מנדטים, כחול לבן שזה הכוח הגדול וזה הסמל של המחנה 'אנטי ביבי' נכנסת, במבחן של לבגוד לבד הוא עמד. ברגע שהוא נכנס, האופציה היא להתייבש בחוץ או לנסות להשפיע באג'נדה שלו, הוא איש חברתי. הוא קיבל את ההחלטה השנייה, זה אומר שהוא הפך לנוכל?
"כחול לבן לא נכנסת, כחול לבן מתפרקת. חצי ממנה באמת זוחל בניגוד להבטחות גם לבוחרים שלהם ואולי בניגוד להבטחה הכי גדולה ומכוננת של הפוליטיקה הישראלית של ממשלה בלי ביבי, חצי זוחל על גרונו פנימה וחצי לא, חצי נשאר בחוץ. אני חושבת שמפלגת העבודה מסיימת את תפקידה ברגעים אלה".

 בן – כלומר סיימה?
"סיימה בהחלט".

ינון – נשארה מרב מיכאלי.
"מרב מיכאלי, אני רוצה לנצל את הבמה הזו כדי לקרוא לה קריאה אחרונה להצטרף אלינו ברגע האחרון, לא לעשות את הטריק הזה של ללכת עם ולהרגיש בלי. כלומר, להיכנס לממשלה הזו אבל לשחק אותה אופוזיציה מבפנים. אין משמעות לאופוזיציה מבפנים של חברת כנסת אחת מתוך 70".

ינון –יש סיכוי שהיא תיכנס?
"אני בינתיים לא רואה את מרב מיכאלי עוזבת את מפלגת העבודה, מתפלגת ובאה איתנו לאופוזיציה. אני בינתיים שומעת דברים קצת מבלבלים ואני רוצה לנצל את הבמה הזו ולקרוא לה".

בן – היא לא נכנסת לקואליציה בשום מקרה, מגיע לה שאפו גדול, היא עומדת על העקרונות שלה ומצד שני אומרת אני נשארת במפלגת העבודה.
ינון – שאפו לפרץ ושמולי שנכנסים מתחת לאלונקה.
"הדבר הראשון בפוליטיקה זה להיות אמין, לעמוד במילה שלך ולעמוד בעקרונות של הבוחרים שבחרו אותך. בזה עמיר פרץ ואיציק שמולי, לצערי, לא עמדו וזה התנאי הבסיסי להיות בכלל איש ציבור ושליח ציבור. זה שראינו יותר מדי אנשים עושים את זה בשנים האחרונות, זה לא אומר שגם עמיר ואיציק צריכים לעשות את אותו הדבר. בטח שאנחנו במרצ לוקחים את זה מאוד קשה, באמת בכנות, מאוד קשה כי מרצ מעולם לא השתתפה ולא ישבה ברשימה שעשתה דבר כזה. על זה גאוותנו , אתם אוהבים לחבוט במרצ מימין ולצערי גם משמאל, אבל דבר אחד אי אפשר לקחת ממרצ".

בן - אולי בגלל זה קיבלתם מספר מנדטים נמוך.
"אני חושבת הפוך, מה קרה? למה עמיר פרץ הוריד את השפם? כי הוא התחייב לא לשבת עם ביבי. נניח בבחירות האלה הוא היה רץ לבד ולא מתאחד עם מרצ, מה היה קורה? או שהיה מתחייב לא לשבת עם ביבי ועכשיו היה מפר את ההתחייבות באותה דרך בזויה ומאכזבת, או שלא היה מתחייב ואז לא היה עובר את אחוז החסימה, ומרצ הייתה עוברת ובגדול מהקולות של אותם בוחרים שלא מוכנים להיכנס לקואליציה של ביבי".

ינון – אתם אולי צודקים אבל אתם מצטמצמים מפעם לפעם.
"אתה יודע, אני מאוד גאה, באמת גאה הבוקר. שאלת בהתחלה מה שלומי? שלומי לא כל כך טוב בגלל הקואליציה ובגלל המעשה של עמיר פרץ, אבל שלומי טוב ואני ישנה טוב בלילה כי אני יודעת שגם קטנים, נכון אנחנו צודקים ולהיות צודקים וערכיים זה הפך למילה גסה איכשהו בפוליטיקה הישראלית. התשובה היא הפוך, כן השגנו ביחד שבעה מנדטים עם העבודה ואורלי לוי, אלו היו שבעה מנדטים שהצביעו למשהו מסוים, זה ששלושה מתוכנו עשו הפוך ממה שהבוחרים שלנו דרשו, זו לא תעודת כבוד יותר מדי גדולה. כן, אנחנו היום בגודל של מפלגות אחרות, של ימינה ושל ליברמן".

ינון –ימינה עם שישה, אתם עם שלושה.
"אנחנו קיבלנו מהבוחר שבעה מנדטים ושלושה מאיתנו החליטו להפר את ההבטחה שלהם לציבור. אני גאה שלפחות שלושה נשארו נאמנים ולא הולכים לשום מקום, אנחנו נמשיך וגם נגדל".