הוועדה המסדרת בכנסת אישרה היום (שני) את התפלגות סיעות העבודה ומרצ לשתי סיעות נפרדות. הפיצול בא על רקע המגעים לממשלת אחדות בין הליכוד לכחול לבן, אליה אמורה להצטרף גם מפלגת העבודה. יו"ר המפלגה, עמיר פרץ, אמר בוועדה, כי הם עובדים על איחוד סיעות עתידי של העבודה ומפלגת כחול לבן. בהודעה שנמסרה ממפלגת העבודה נכתב כי בשלב הראשון, יקבעו הכללים לעבודה המשותפת והמתואמת בתוך הכנסת מתוך כוונה לאיחוד בין הסיעות. בנוסף לכך, פרץ וגנץ החליטו כי ח"כ אבי ניסנקורן וח"כ איציק שמולי יפעלו במשותף לקידום הנושאים האלה.

בפתח דבריו אמר יו"ר העבודה: "הגעתי למסקנה שזו הדרך הטובה ביותר לשרת את מדינת ישראל ואת את אזרחי ישראל כולם. הלכנו עם מרצ כדי למנוע את אובדן הקולות של גוש השמאל. האיחוד היה צעד הכרחי שבלעדיו יחסי הכוחות היו שונים והפער לטובת הימין היה גדול יותר. לצערי היום איננו רואים עין בעין איך לשרת את אזרחי ישראל".

עמיר פרץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
עמיר פרץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

לדבריו, "עשיתי הכל כדי שתקום ממשלה בראשות בני גנץ, הייתי עד למאמצים של בני גץ לעשות זאת ולצערי המאמצים לא הצליחו. אין ספק שנעשו טעויות בדרך וייתכן שהיו יכולות להיות תוצאות טובות יותר. זו לא העת לבחון זאת. החלטתי להמשיך בשיתוף פעולה אסטרטגי עם בני גנץ. בשלב הראשון יקבעו הכללים על עבודה משותפת".

ח"כ מרב מיכאלי הגיבה לדברי יו"ר העבודה עמיר פרץ בועדה המסדרת: "‏כדי לסדר שני תיקים לעמיר פרץ ואיציק שמולי לא זורקים מפלגה של בן גוריון, רבין ופרס. הם בונים על זה שחברות וחברי המפלגה, שרובם הגדול מתנגד למהלך, יעזבו. אני קוראת לכל חברי המפלגה להישאר ולהלחם על המפלגה שלנו, להתנגד למהלך שמשמעותו היא אחת. אין יותר מפלגת העבודה".

ח"כ תמר זנדברג ממרצ הגיבה לדבריו של יו"ר העבודה ואמרה: ""הורדנו את הפתק מרצ בבחירה לא קלה כי האמנו בעמיר. ידענו שאולי נחזור במנדטים יותר קטנים אבל האיחוד הוביל אותנו לרעיון שאנו מספקים מפלגת שמאל רחבה ואידיאולוגית. לא תיארנו לעצמנו שהפתק יהיה זה יזחל כסרח עודף לממשלה מושחתת שרצינו להחליף".

תמר  זנדברג (צילום: אלוני מור)
תמר זנדברג (צילום: אלוני מור)

בתוך כך, בהודעה משותפת לכחול לבן והליכוד נמסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת בני גנץ נפגשו החל משעות הבוקר במשך כמה שעות כדי לדון במאמץ להקמת ממשלה. זאת ברקע ההתקדמות שנרשמה במשא ומתן בין הצדדים. ח"כ בוגי יעלום מסיעת תל"ם העביר מסר ליו"ר הכנסת בחשבון הטוויטר שלו: "בני, עדיין לא מאוחר להתחרט על הטעות בניווט".