ממשלת האחדות מתרחקת? יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס היום (רביעי) בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו לקשיים במשא ומתן הקואליציוני, וכתב כי "הודענו לליכוד שאנחנו חפצים בהקמת ממשלת חירום לאומית - אך לא בכל מחיר". בליכוד מיהרו להגיב, ומסרו: "ספינים תקשורתיים כוזבים של כחול לבן אינם מקרבים את האחדות אלא מרחיקים אותה".

מהרגע הראשון הוסכם כי ממשלת האחדות השיוויונית תקום על שני קווי יסוד ברורים: קבלת החלטות משותפת בכל הנושאים וקידום החלת הריבונות. 

"אנו נמצאים בתקופה בריאותית כלכלית וחברתית קשה במיוחד, חסרת תקדים כמעט", הסביר גנץ, שטען כי "חשוב שנעמוד מולה מאוחדים. זוהי עת צרה לישראל, והמצב הפוליטי כפי שאתם בוודאי יודעים מורכב ודורש החלטות והכרעות. עם ישראל ואזרחי ישראל מצפים מאיתנו המנהיגים לפעול גם בשדה הפוליטי. זוהי אינה עת למשחקים על זמן, לכיפופי ידיים ולפוליטיקה קטנונית. כך אני מחויב להתנהל".

"כפי שאתם בוודאי יודעים", המשיך הרמטכ"ל לשעבר, "המשא ומתן בינינו לבין הליכוד להקמת ממשלת חירום לאומית כמעט והושלם בהצלחה השבוע. אף צד לא קיבל את כל דרישותיו, גם לא אנחנו. אבל כל צד קיבל את הדברים ההכרחיים עבורו בכדי שנוכל לשרת את אזרחי ישראל נאמנה בתקופה שלפנינו. היינו קרובים מאוד לברך על המוגמר, ואז הגיעו נתניהו ואנשיו עם דרישה לפגוע בעבודה התקינה של הוועדה לבחירת שופטים בניגוד למה שכבר סוכם. הודענו להם שאנו חפצים בהקמת ממשלת חירום לאומית - אבל לא בכל מחיר".

גנץ חתם את דבריו באומרו כי "איחוד כוחות בשעת משבר הוא חשוב – אבל דווקא בשעות כאלו, שמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק למען עתיד ישראל, חשובה קריטית. אחיי ואחיותי, ישראל חשובה לי. אתם חשובים לי. כפי שהצהרתי מיומי הראשון בפוליטיקה - אפעל בכל כוחי למען עתיד טוב יותר לכולנו מכל מקום בו אהיה. נילחם ביחד בקורונה, נדאג לכלכלה, נדאג לכם. ולעולם לא נאפשר לפגוע בשלטון החוק והדמוקרטיה".

מהליכוד נמסר בתגובה: "לצערנו ברגע האחרון כחול לבן היא שחזרה בה מהסכמות אלו, שהן בסיס הכרחי לכל ממשלה שיוויונית. ברגע שכחול לבן תחזור להסכמות המקוריות ניתן יהיה להשלים את ההסכם ולהקים ממשלת אחדות. ספינים תקשורתיים כוזבים של כחול לבן אינם מקרבים את האחדות אלא מרחיקים אותה".