יו"ר הכנסת ויו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ פנה הערב (מוצ״ש) לנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, וביקש את הארכת המנדט. גנץ כתב לנשיא כי: "המשבר הפוליטי, הרפואי והחברתי, הביאו אותי לכלל החלטה שגם במחיר פוליטי ואישי כבד, אני אעשה כל שאוכל בכדי להקים ממשלה יחד עם מפלגת הליכוד. החלטתי כי לעת הזו יהיה נכון לדחות הישגים ושאיפות חשובים על מנת לעשות את הנדרש. המהלך חייב אותי לעשות צעדים פוליטיים קשים בעלי משמעות לאומית".

כזכור, המנדט להקמת הממשלה, שהוטל על גנץ, לאחר ש-61 חברי כנסת, לרבות הרשימה המשותפת, החליטו להמליץ עליו לראשות הממשלה, אמור לפוג ביום שני בערב. עוד לפני הפרסום הרשמי על הבקשה של גנץ, דווח כי שתי המפלגות שוקלות להגיש לנשיא בקשה משותפת להארכת המנדט להקמת ממשלה, בהנחה שלא יגיעו להסכם חתום בזמן שנותר להם.

במקביל, גורמים בליכוד מסרו כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פנה ליו״ר כחול לבן כדי לקיים עוד הערב פגישה ביניהם, בהשתתפות נציגי צוות המשא ומתן של שתי המפלגות. הגורמים, המקורבים לנתניהו, מסרו כי הפנייה התבצעה "מתוך רצון טוב ואחריות לאומית להקמת ממשלת אחדות בהקדם האפשרי".

בנוסף נמשכות השיחות הקואליציוניות להקמת ממשלת אחדות בין שתי המפלגות, כאשר אמש דווח כי צוותי המו״מ נפגשו שוב במהלך הערב של יום חמישי. נכון לעכשיו, המחלוקת שעומדת על הפרק בין שתי המפלגות, סובבת סביב אופן בחירת שופטי בית המשפט העליון. בליכוד ובימין מתנגדים בתוקף למה שהם מגדירים "ויתור על המהפכה שהימין קידם בשנים האחרונות", כאשר בכחול לבן הבהירו כי זה נושא שהם לא מוכנים להתפשר בו.