יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף הבוקר (חמישי) בחריפות את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בראיון ל"מעריב": "הבוקר התבררו שני דברים: בישראל ביתנו רוצים ממשלת אחדות גם אם לא נהיה חברים בה, ונתניהו רוצה בחירות מוקדמות. עובדה שבכל מפגש בין צוותי משא ומתן הליכוד לא מעלה נושאים כמו המאבק בקורונה, סיוע לעצמאים והמגזר העסקי, אלא מתמקד אך ורק בועדה למינוי שופטים, חוק עוקף בג"ץ וכולי. כל זה מצביע בודאות על כך שהדבר היחידי שמעניין את נתניהו הוא גורלו האישי. לכן, במידה ויקבל רשת בטחון מגנץ בנושא חוקים עוקפים בג"ץ, ישמח ויקים ממשלה של נתניהו בהשתתפות כחול לבן", אמר ליברמן. 

"במידה ולא, ייקח את המערכת הפוליטית לבחירות, כפי שמייעצים לו חלק ממקורביו, המתבשמים מהסקרים האחרונים. לנו בישראל ביתנו ברור שהדרך היחידה להביא את נתניהו לממשלת חירום, אפילו לפרק זמן קצת ומוגדר, היא  - לשים על השולחן איום מוחשי ואמין. אם תרצו, אקדח פוליטי מעשן", הוסיף.

"חייבים לקדם חוקים שהגשנו מיד אחרי הבחירות ובכך ליצור איום על נתניהו. רק כשהוא יבין שהחקיקה הזאת מתקדמת והאלטרנטיבה גרועה יותר מבחינתו, זה עשוי לשכנע אותו לצרף את גנץ וכחול לבן לממשלתו החדשה", המשיך ליברמן.

גם יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, צייץ דברים ברוח דומה בטוויטר‏: "אנחנו בעד ממשלת אחדות אמיתית. אמרנו לאורך כל הדרך שכדי שזה יקרה חייב להיות איום מוחשי על השולחן וכשאין כזה נתניהו יחתור לממשלת עלה התאנה שניסה להקים. כעת ברור לכל שצדקנו. אם גנץ חפץ בממשלת אחדות אמיתית עליו לקדם ולחוקק את החוקים שהנחנו ואז הדרך לממשלת אחדות תהיה סלול"ה.