יו"ר העבודה עמיר פרץ התייחס הבוקר (רביעי) להחלטתו לחבור לממשלת האחדות הקורמת עור וגידים, זאת למרות שהצהיר שלא יישב בממשלה תחת נתניהו. בתוך כך, ח"כ חילי טרופר (כחול לבן) הבהיר בגל"צ כי "לא תהיה חקיקה עוקפת בג"ץ. אם יכריעו שנתניהו פסול מלהקים ממשלה, נכבד את זה וכנראה נלך לבחירות". 

"אני מודע לביקורת, לא חשבתי שאקבל החלטה כזו ואהיה חף מביקורת. אני מקבל באהבה את הביקורת ולא מקל בה. חשוב לזכור - לא הסכמנו להיות האצבע ה-61 לממשלה צרה. גם לפני ימים יכולנו לקבל הצעות מרחיקות לכת ממש, ולכן שאלות התפקידים והמשרות הן לא מה שמנחה אותנו. יש מצב חדש בישראל. לאחר עשור, יש תאריך שבו נתניהו יעזוב את תפקידו כראש הממשלה".

אתה פוליטיקאי משופשף, מאמין שהוא באמת יפנה?
"לראשונה יחוקק חוק יסוד. חקיקת חוק יסוד שיבטיח את זה הוא תקדים שניתן לראות בו את ההישג הגדול והחשוב ביותר. מה הייתה האלטרנטיבה? לאשר בחירות נוספות בעוד חצי שנה, ואיש לא יודע לכמה שנים היינו מקבלים את נתניהו".

בני גנץ, עמיר פרץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
בני גנץ, עמיר פרץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

אתה יו"ר העבודה. ב-1 ביולי נתניהו רוצה החיל ריבונות על חלקים בגדה המערבית. אתה ושמולי תתמכו?
"בוא ניגש למטרה ולתפקיד שלנו בממשלה. אנחנו נהיה הסמן החברתי המשמעותי ביותר בממשלה הזו. אני אומר במפורש שנהיה הסמן החברתי השמאלי בממשלה, וניאבק על זכויות האזרחים. מסתכלים על הקורונה בציניות, אומרים שזו סתם אמתלה. אלה שמתייחסים לזה כהצטרפות או לא מנסים לבטל זאת. כל חיי נלחמתי באנשים האלה. אני רואה מיליון מובטלים, חצי מיליון עצמאים קורסים. אנחנו מפלגת העבודה, סוציאל-דמוקרטיה זה נר לרגלנו. לגבי הסיפוח - מיתנו בצורה משמעותית את היכולת של הממשלה לסיפוח. לא נצביע בעד, נעשה הכל למנוע זאת".

זו החלטה סופית או שהוועידה צריכה לאשר? 
"אנחנו לקחנו את שאלת רק לא ביבי לקצוות הקיצוניים. אנחנו שהובלנו באופן אמיץ לבניית ממשלה חלופית בראשות גנץ. הגיע הזמן שהעבודה תהיה בעשייה שתוביל מהלכים שישפיעו על שרים. אני מאמין שהאזרחים יראו בנו את הכתובת האמיתית שמגנה על זכויותיהם, ובמשבר הזה זקוקים לנו. הסכמתי ללכת עם מרצ כי חשבתי שהמצב שבו מרצ לא תעבור את אחוז החסימה יגדיל את סיכויי נתניהו. לכן הסכמתי. אמרתי שהשלם יהיה קטן מסך חלקיו. בלי זה לנתניהו היו 61. לא הסכמנו מעולם להיות האצבע ה-61 שלו. קיבלנו אצבעות חלומיות. אתה לא יכול לדמיין אילו הצעות קיבלנו. החלטנו לא להיות האצבע ה-61 והחלטנו ללכת עם גנץ לשותפות ארוכת טווח בשאלות עבודה משותפת".