פרשן חדשות 13 רביב דרוקר התייחס היום (רביעי) בראיון ל-103FM לחתימה על ההסכם להקמת ממשלת אחדות. הוא נשאל על ידי ינון מגל: "ראיתי שאתה מלמד סנגוריה על בני גנץ", והשיב: "כל אחד זכאי לסנגור, אנשים בעיתיים ממנו קיבלו סנגור בבית משפט". בן כספית, שמגיש את התוכנית ב-103FM עם ינון מגל הגיב לשניים ואמר - "אז שילך על יקר, למה לקח אותך מהסנגוריה הציבורית". דרוקר השיב - "סנגוריה ציבורית מינוס, מינוס". 

מגל: "התגובות בשמאל הן לא רוצה להגיד מטורללות, לא מדבר על קיצוניים אגב אמיר אורן הזכיר את יום הולדתו של היטלר עם יום חתימת ההסכם".
כספית: "טוב שאין פה הגזמה; ינון – ממשלה יום השואה גנץ, טרלול".
דרוקר: "אני חושב שחבריי לשמאל קצת הלכו ברף אחד מוגזם מדי אם לא שניים"
מגל: הפרופורציה שלך?
דרוקר: "הפרופורציה היא בשפת הפוקר, לבני גנץ היה זוג 7 בקושי והיה צריך לשחק איתו. הוא השיג בלימה של רוב הרפורמות של נתניהו שכל כך הכאיבו לשמאל, למעט מהסיפוח, והשיג, לכאורה, ראש ממשלה ברוטציה ותיקי החוץ, המשפטים והביטחון ובשביל המצב בו היה - זו עסקה חלומית".
כספית: "מצד שני , אתה מסתכל על הדבר הזה שהם הולכים לבנות – זה מפלצת".
דרוקר: "אני מסכים אתכם לגמרי, הכול ביחס לאופציות. מי שדרש את הממשלה המופרעת הזאת, בגודלה הפסיכי, זה בנימין נתניהו - על זה אין מחלוקת. הוא רצה אפילו 40 שרים, מי שרוצה את 'סידורי הדיור' - המונח המכובס, שלשרה יהיה בית גם על חשבון המדינה בחצי השני, זו הגברת נתניהו".
מגל: "כחול לבן הציעו את זה לראשונה".

"אני יודע את האמת, מי ששם את זה לראשונה בהסכם אחרי מועד ב' היה כחול לבן כחלק ממתווה הנשיא, מאוחר יותר ברור שהפך להית משהו שהליכוד מאוד אהבו", הסביר העיתונאי, "ברור שגנץ לא ישתמש בזה ונתניהו כן ישתמש בזה. כל הדברים שכל כך מפריעים לציבור זה דברים שנתניהו רצה - גודל הממשלה, נאשם בפלילים שממשיך לכהן כראש ממשלה". לדבריו, השאלה כל הזמן היא מה הברירות ומה האלטרנטיבות שהיו. "האלטרנטיבה היחידה שהייתה הייתה ללכת לבחירות, בחירות שלא היו מתקיימות עכשיו, שנתניהו ממשיך להיות ראש ממשלה עוד חצי שנה לפחות ומצבו בסקרים הרבה יותר טוב מגנץ. לא היו לו ברירות יותר טובות מאלו", אמר.

נתניהו וגנץ נפגשים עם הנשיא ריבלין (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
נתניהו וגנץ נפגשים עם הנשיא ריבלין (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

ומה יקרה אם הממשלה לא קמה בגלל בג"ץ?
"השאלה היא במה בג"ץ יתערב. הליך החקיקה יהיה חפוז ובעיתי, ולא בטוח שיסתיים בזמן שהוא רוצה שיסתיים, כי הם לא רוצים לחתום לנתניהו לפני שהחקיקה מסתיימת. יש בערך שבועיים לסיים את הדבר הזה עד לתום 21 היום, לאחריהם הולכים לבחירות. אז קודם כל צריך לסיים חקיקה בצורה מאוד חפוזה ונמהרת, במיוחד שמדובר בחוקים כאלה משמעותיים. בג"ץ, יש דברים שיכול להיות שיתערבו, על החוק הנורווגי ידלג, וממלא מקום ראש הממשלה שמכהן עם כתב אישום בניגוד להלכת דרעי-פנחסי. אבל בדברים הכי חשובים לגנץ, עיגון מעמדו כראש ממשלה מהיום הראשון של הממשלה, בזה קצת קשה לי לראות את בג"ץ מתערב. מה גם, שזה יוצג כהוראת שעה, חד פעמי, לרגל המצב, המצב הפוליטי, מצב הקורונה, אני חושב שלזה בג"ץ יהיה יותר קשוב".

מה הסיכוי שזה הכול תרגיל של נתניהו שיודע שהכול יתפרק והולכים לבחירות?
"אני מכיר את זה שאין כמעט התפתחות ביקום שלא מתארים אותה כ'נתניהו גאון'. אני לא יודע מה נתניהו רוקח אבל אם היה רוצה לפוצץ את ההסכם הזה, הייתה לו דרך הרבה יותר טובה וקלה. למה הוא כלא את עצמו במצב שבו הוויכוח האחרון על ההסכם היה על דבריו האישיים, דבר שאי אפשר היה להסביר לאף אחד, אפילו חלק מתומכיו הכי גדולים אמרו 'נתניהו תחתום על ההסכם, די'. אם היה רוצה לפוצץ את ההסכם היה ממקד את כל הוויכוח על הריבונות שהוא לא מוכן ליולי, ולא ליום אחד של עיכוב".

אם היה מפוצץ היו לגנץ 21 יום להעביר חקיקה לא פרסונלית , בינתיים הם יבוזבזו על חקיקה שתתקע וייגמר הזמן בלי חקיקה נגדו, בלי ממשלה ובבחירות רביעיות.
"יכול להיות אבל לחשוב שנתניהו יודע מה בג"ץ יפסוק, דבר שאף אחד מאיתנו לא יודע, וכנראה ששופטי בג"ץ לא יודעים, הוא כבר יודע שיבטלו את החקיקה? אגב, אחרי שיבטלו חלק מהחקיקה, גנץ ואשכנזי יכולים להגיד 'אוקיי, אנחנו נכנסים בלי החקיקה', כמו ששמיר נכנס עם פרס לממשלת אחדות. לא הייתה שום חקיקה, זה היה בנוי רק על ההבטחה של פרס שהתפטר אחרי שנתיים וחודשיים. אז הוא שם את עצמו על דאבל סיכון, שבג"ץ יפסול ושגנץ ואשכנזי לא יבלעו את הצפרדע ויגידו שנכנסים, סיכון גדול מדי אם זו התוכנית שלו".

כספית: אני גם בדעה הזאת, מתלבט מאוד. אין אופציה.
דרוקר: "מה ינון אומר אני לא יודע".
כספית: "מה שטוב לביב טוב לינון".
מגל: "מה שהמנהיג העליון אומר אני מצביע בעד".
דרוקר: "טוב לביבי?"
מגל: "אני לא יודע מה הוא רוצה. אני חושב שצריך פה ממשלת אחדות, אני לא אוהב שהממשלה ענקית, על הקטע של 2 בתים, 2 ראשי ממשלה, אבל בסוף בשורה התחתונה צריך ממשלה. צריך להתקדם, צריך תקציב, לקבל החלטות. אני בעד ואני חושב שגנץ יצא גבר בעניין הזה, ואחרי שנתניהו קרא לו להצטרף ואמר 'זה עת חירום', הוא היה צריך לעמוד במילה ולעשות ויתורים. יש על זה ביקורת גדולה בימין, אני מוכן לקבל את זה, כי גנץ יצא גבר וביבי היה צריך גם לצאת גבר".
דרוקר: "למה לא הביאו מישהו שיאזן אותנו, 3 אנשים שתומכים".