יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר מפלגת העבודה בני גנץ חתמו הבוקר (שישי) על הסכם קואליציוני. לפי ההסכם, ח"כ עמיר פרץ יכהן כשר הכלכלה והתעשייה וח"כ איציק שמולי יכהן כשר הרווחה והשירותים החברתיים. 

ח"כ פרץ יהיה חבר בקבינט הכלכלי-החברתי וכן בקבינט המדיני-בטחוני. ח"כ איציק שמולי יהיה חבר בוועדת השרים לחקיקה ובקבינט הכלכלי-חברתי. כמו כן, סוכם כי למפלגת העבודה יהיה נציג בוועדת השרים להתמודדות עם משבר הקורונה ובקבינט הפיוס.

יו”ר כחול לבן, ח”כ בני גנץ אמר לאחר החתימה על ההסכם: "אני מברך את יו"ר העבודה, ח"כ עמיר פרץ, מנהיג בעל ניסיון פרלמנטרי, מינסטריאלי, ונושא דגל חברתי משמעותי וחשוב, ואת ח"כ איציק שמולי, מחברי הכנסת החברתיים והחרוצים ביותר, על ההצטרפות לגוש כחול לבן בממשלה המיועדת. יחד נסייע במאבק בקורונה והשלכותיה, ונדאג לשמירה על שלטון החוק והדמוקרטיה הישראלית".  

יו”ר מפלגת העבודה, ח”כ עמיר פרץ: "אנחנו נכנסים לממשלת אחדות שוויונית עם רוטציה בתפקיד ראש הממשלה בעוד כשנה וחצי. נוביל בממשלה מדיניות חברתית סוציאלית שתבנה מחדש את מדינת הרווחה ותתמודד עם ההשלכות הכלכליות של משבר הקורונה".

ח״כ איציק שמולי: "מול מיליון מובטלים, עצמאים קורסים וגמלאים וצעירים שמשוועים לסיוע לא נעמוד מנגד אלא נהיה הקול והמגן שלהם בתוך הממשלה. הממשלה שהסכמנו להיכנס אליה היא ממשלת חירום לאומית ופריטטית כדי להיות חלק מגוש כחול-לבן. בכוונתנו להוביל מדיניות חברתית אמיתית ובצד זאת להיות בלם ומרסן לכל ניסיון השתוללות מדיני או דמוקרטי".

ח"כ מרב מיכאלי מתחה ביקורת חריפה על יו"ר חבריה למפלגת העבודה, עמיר פרץ ואיציק שמולי, בעקבות על החתימה על ההסכם הקואליציוני עם כחול לבן, וזאת בטרם ההצבעה עליו בוועידת המפלגה ביום ראשון. "את הבוחרים הם לא ספרו, את המתפקדים הם לא ספרו ועכשיו גם את חברות וחברי הוועידה הם לא סופרים, וחתמו לפני ההצבעה", היא כתבה בטוויטר.

כזכור, לפני כשלושה שבועות סיכמו יושבי הראש על איחוד בין המפלגות כאשר בהודעה שנמסרה ממפלגת העבודה נכתב כי בשלב הראשון, יקבעו הכללים לעבודה המשותפת והמתואמת בתוך הכנסת מתוך כוונה לאיחוד בין הסיעות.