שר הבריאות חבר הכנסת יעקב ליצמן (יהדות התורה) אישר היום (ראשון) כי פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו, והודיע כי ברצונו לשמש בתפקיד במשרד השיכון, במקום בבריאות. "אחרי כעשור במשרד הבריאות, במקביל לתהליך יישום אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה בישראל, ולקראת הקמת ממשלה חדשה, הגעתי להחלטה שלא לחזור למשרד הבריאות בפעם הרביעית, ולהעדיף להוביל מהלך רחב לפתרון מצוקת הדיור בישראל במשרד השיכון", כתב.
 
"כמי שעומד בשנים האחרונות בראש מערכת הבריאות בישראל (כסגן שר, כסגן שר במעמד שר, וכשר הבריאות) אני יכול לומר בפה מלא ובלב בוטח כי מערכת הבריאות שלנו חזקה ויציבה. תוחלת החיים בישראל גבוהה מול רוב מדינות העולם. למרות האתגרים והמורכבות, ולמרות שיש צעדים לעשות ונושאים שיש לשפר כדי לייעל את המערכת, עדיין מערכת הבריאות בישראל מובילה בתחומה, מקצועית ואיתנה, בהשוואה למדינות העולם, וביחס להיותה לפני עשור".
 
הוא הוסיף: "אני גאה בעומדים איתי בראש מערכת הבריאות בעת חרום זו. בל נטעה, סכנת הקורונה לא חלפה. אנו נאבקים למניעת התפשטות נגיף הקורונה יום יום, שעה שעה, 24 שעות ביממה. אנחנו נדרשים לשמור בקפדנות על כל ההוראות והכללים, כדי להציל חיים ולמנוע הידבקות אפשרית וחזרה אחורה של ההוראות".

צוות מד''א בימי הקורונה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: מרק ישראל סלם)
צוות מד''א בימי הקורונה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: מרק ישראל סלם)

 
"אני מלא הערכה והוקרה, שלא לומר התפעלות והערצה, לצוותים הרפואיים של מערכת הבריאות שלנו. הרופאות והרופאים, האחים והאחיות, הם נכס אסטרטגי למדינת ישראל. אין אח ורע למסירות ולהשקעה שלהם, של אנשי מד"א וכל העוסקים בהצלת חיים במעבדות הרפואיות, בבתי החולים ובקופות החולים. אני סומך על ראש הממשלה בנימין נתניהו שיידע להמשיך להוביל את מערכת הבריאות בימים לא פשוטים אלה. אשתף פעולה באופן מלא עם שר הבריאות הבא שימונה בקרוב, כדי להביא להמשך הובלת המאבק בנגיף קורונה עד לניצחון, בעזרת השם, למען בריאות אזרחי ישראל
 
ליצמן התייחס למתקפה שספג הציבור החרדי, אליו הוא משתייך, בשל אחוזי התחלואה הגבוהים בו. "לצערי, משבר הקורונה גם חשף תופעה קשה ומצערת שיש למגרה ולמנוע המשך קיומה. ציבורים שלמים בראשם הציבור החרדי בישראל מתמודדים עם גילויי הסתה, הכללה והכפשות. זו תופעה שלא נוכל להשלים עימה. אני, יחד עם חבריי ביהדות התורה ובש"ס, נפעל למנוע תופעה זו, נדאג להגן על מקומם, זכויותיהם וצרכיהם של בני הציבור החרדי, שהם אזרחים הנשמעים להוראות הרבנים והחוק", אמר.