חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) התייחס היום (ראשון) בשיחה עם 103FM לדיון המתקיים בבג"ץ על העתירות הדורשות למנוע מנתניהו מלהרכיב ממשלה: "את ההסכם הזה צריך לפרק לשלושה חלקים - העיקרון הראשון, שהוא ייהרג ובל יעבור, זה שלא יאפשרו לנתניהו להקים ממשלה וזה ברור שתהיה מערכת בחירות רביעית. סעיף שני ומשמעותי בתוך התהליך המשפטי הזה, הוא האם יאפשרו את העיקרון של ראש הממשלה החלופי, מן הסתם שאם יפגעו בזה ההסכם יתפוצץ, כי יש כאן את העיקרון של מפתח לשני הצדדים, לא רק לנתניהו אלא גם לגנץ, את המעמד שלהם בזמן שהם לא ראשי הממשלה". הוא ציין בשיחה עם בן כספית וינון מגל כי "הסעיף השלישי, עניין 75 ח"כ לביטול החוק, אני מניח שאם זה סעיף שיבוטל זה לא יביא לביטול ההסכם".

כספית: "כדי שהוא יוכל לברוח מהרוטציה".
זוהר: "אני חושב שאין שום סיכוי שהדבר הזה יקרה".
כספית: "שיברח?"
זוהר: "אני לא חושב שזה יקרה, אני חושב שאם ההסכם יתממש הוא יתממש עד תומו, ובתום השנה וחצי נתניהו יפנה את תפקידו ויעביר את זה לגנץ, תוך כדי שהוא שומר על מעמדו כראש ממשלה חלופי, שיכול להשפיע גם על שולחן הממשלה וגם בהחלטות המשמעותיות".
כספית: "אתה מפויס על הבוקר, מדבר על גנץ כמעט בחיבה".
מגל: "אחרי שכחול לבן אמרו לבג"ץ שצריך לתת לביבי להקים ממשלה".

"כשאתה מסתכל על המשוואה הפוליטית החדשה שנוצרה כשכחול לבן התפצלה ואתה רואה מי נשאר בצד של יש עתיד ומי נשאר בצד של כחול לבן, אתה בעצם מזהה הבדל בין אלו שפועלים אך ורק משנאה ורדיפה אחרי נתניהו, בלי קשר למה שטוב למדינה", הסביר חבר הכנסת, "לעומת אנשים שאתה יודע שלא אוהבים אותו, יכול להיות, ולא חושבים שהוא ראש הממשלה שהם היו רוצים, אבל הם אנשים ממלכתיים, אנשים שמקבלים החלטות בצורה הכי רצינית שיש, למרות שהם ונתניהו לא בדיוק מסכימים". לדבריו, זה דבר הרבה פחות גרוע מלהיות במצב בו אתה כל היום מבוקר עד ערב באובססיה כלפי איש אחד, נתניהו, ואתה מוכן לשרוף מדינה שלמה בשביל לפגוע באיש אחד, זה ההבדל.

מגל: "הבנת את התשובה לשאלה שלי? האם הולכים לבחירות בכל מקרה אם בג"ץ מתערב".
כספית: "הוא ענה לך ואני חושב כמוהו. יש שני דברים שאם בג"ץ יגע בהם הולכים לבחירות". 
זוהר: "אנחנו מבחינתנו מסתכלים בסופו של יום על ההסכם בכללותו, הוא אומר שאפשר לנהל ממשלה במשך שלוש שנים כשאף אחד מן הצדדים לא נפגע לנו. אין שום עניין לפגוע בהסכם הזה, הדרישה של 75 ח"כ מגיעה מהצד של כחול לבן, אם הם יחליטו לפרק את הממשלה אם סעיף כזה יתבטל".
מגל: "אז לא בכל מקרה".
זוהר: "אני נותן לך נתונים מאוד ריאליים וסבירים".
מגל: כל אחד דואג להסכם שמגן עליו. כחול לבן אמרו שיקבלו בכול מקרה.
זוהר: "על הכיפאק".

הליכוד לא יבקש לבטל את ההסכם אם הביטחונות של גנץ יפגעו. היה סקר נוסף שהליכוד קיבל בו 41 מנדטים. אתה קרוב אל נתניהו. 
"אני הכי קרוב לאשתי ומשפחתי. לגבי ראש הממשלה, כמובן שיש בינינו מערכת יחסים טובה, שאני מוצא עצמי מסייע לו להיות ראש ממשלה".

האם אין תהייה מה אני נותן לו חצי ממשלה, רוטציה, למה לי לפחד מבחירות רביעיות נשבור את ה-61 לרסיסים, נביא יותר לגוש נשנה את שיטת המשטר ובא לציון גואל.
"כמי שהתנגד להסכם הזה מתחילתו ומי שפעל לביטול ההסכם זו האמת ואי אפשר לבורח מכך, אנשים יודעים שהתנגדתי להסכם. אני יכול להגיד בצורה חד משמעית נתניהו רוצה את ההסכם לכן אני מכבד ופועל בהתאם להנחיית ראש הממשלה, הייתי בכנסת דאגתי שהחוק יעבור בקריאה ראשונה, ניהלתי את ההצבעה השגתי 72 תומכים עשיתי את העבודה שנדרשתי משום שראש הממשלה מאמין בזה אני מצדי אמרתי שההסכם בעיתי לא בצד האחדותי שלו אלא בצד הפריטטי שלו שבעיני לא יכול להיות ש-59 ח"כ יקבלו מספר תפקידים זהה ל-15 ח"כ".

מליאת הכנסת בדיון על חוק הרוטציה (צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)
מליאת הכנסת בדיון על חוק הרוטציה (צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)

אז מה אתה חושב?
"כמובן שסקרים כאלו מאוד מחמיאים אבל בסוף יש מדינה שהיא יותר ממני ומראש הממשלה ומכולם יש מדינה שצריך לנהל שצריכה לטפל במשבר בריאותי וכלכלי ויכול להיות במשבר ביטחוני עקב המצב הבריאותי והדברים הללו בסופו של יום הרבה יותר חשובים מגחמות של פוליטיקאים לכן למרות שחשבתי באופן אישי שההסכם לא טוב אני תומך בו מכוח האחריות שאני מרגיש שצריכה לחול עליי כמו שאר ח"כ וזה גם מה שראש הממשלה חושב".

כספית: "האובססיה של לא נתניהו בכל מחיר. אני אומר בסוגריים שעד יומי האחרון אהיה גאה בזה אבל לא הכול זה פוליטיקה ויש אנשים לא מעטים שחושבים שמבחינה ערכית, מוסרית, הוא לא צריך לכהן כראש ממשלה".
זוהר: "יש הבדל גדול ביננו לבינכם. בינכם ובעיקר גורמים בתקשורת שלא רוצים את נתניהו? אנחנו בטוחים, זו עמדתנו הסובייקטיבית, אנחנו בטוחים שראש הממשלה נתניהו נרדף על ידי המערכת, זו העמדה שלנו. אתם לא מקבלים אותה אבל אנחנו בטוחים בה".
כספית: "הוא בנה ומינה".
זוהר: "חלק מהמינויים שבמערכת התגלו כמינויים לא טובים, זה קורה. אבל אנחנו מרגישים שרודפים את נתניהו, אנחנו בטוחים בזה ומהרגע שאנחנו בטוחים בזה אנחנו לא מוכנים לאפשר את הדחתו בניגוד לרצון הציבור. אנחנו, אני מדבר על שני מיליון אנשים, לא על מיקי זוהר".
כספית: "גורמים בתקשורת מול שני מיליון".
זוהר: "התקשורת היא גוף מאוד חזק שיודע לעצב דעת ציבור, שיודע להכתיב סדר יום".