שר הביטחון נפתלי בנט קיים היום (שני) מסיבת עיתונאים, בה הציג את תוכניתו להתמודדות עם הגל השני של הקורונה, הצפוי בחורף. לאחר מכן התייחס גם לנושאים הפוליטיים, ולהחלטה של מפלגת ימינה ללכת לאופוזיציה. "מאוד שמחתי שמקימים ממשלה ושלא נגררים למערכת בחירות רביעית. השאלה היא האם נתניהו רוצה אותנו בממשלה. הוא לא. זה בסדר, אנחנו לא מהנעלבים. נתניהו וגנץ הכריזו על הקמת ממשלת חירום בגלל הקורונה. המשרד הכי חשוב זה משרד הבריאות בממשלה כזאת והם בורחים ממנו. אין שר אחד שאמר 'אני רוצה לקחת על עצמי את התפקיד'". 

לטענת בנט, הסיפור הוא לא מספר התיקים שהציעו לו: "לא ביקשנו שלושה שרים. אנחנו רוצים השפעה, לא תיקים ריקים. באתי מההייטק כדי לשרת את העם. אני רוצה לעזור אני מוכן לקחת על עצמי את תיק הבריאות, ביקשתי באופן רשמי, וכלום. סמוטריץ' הוא שר תחבורה מעולה, למה להפסיק את זה? ככה לא נראה בן אדם שרוצה את ימינה בממשלה, וזה בסדר".

בנט פירט מה תעשה מפלגתו באופוזיציה: "תמיד ניתן גיבוי לרה"מ אם יעשה את הדבר הנכון. ואם לא, נהווה אופוזיציה לוחמת ונציג חליפות ראויות. נבנה מודל לחלופה שלטונית, ונראה מה זה ימין אפקטיבי - ימין שלא בא לריב אלא בא לעשות. ימין שלא מדבר על שופטים, אלא ממנה שופטים. ימין שלא מדבר על ריבונות, אלא מחיל ריבונות. אני רוצה להאמין שנתניהו שינה את תפיסתו לגבי מערכת המשפט, לא כי זה נוגע לו, אלא כי הוא הבין שיש בעיה בהתנהלות מערכת המשפט".

"שלא יהיה ספק, אנחנו רוצים להיות בממשלה ולהשפיע. לצערי הליכוד בחר להפוך את ימינה ללא רלוונטית. בצורה הזאת נוכל להשפיע הרבה יותר וגם ראש הממשלה יבין שאופוזיציה כזו מחזקת אותו. לא נדקור רק בשביל הדקירה, נציג חלופות ראויות ואת התפיסה שלנו בכל תחום ותחום. אנחנו יודעים לפעול. המחנה לאומי דווקא יכול להרוויח מזה".

גורם בליכוד: ״ימינה מוכנה לחבור לאופוזיציית השמאל עם לפיד ויזבק"

גורם בליכוד אמר בתגובה כי "מצער שבגלל מאבק פנימי על תיקים ״ימינה״ מוכנה לחבור לאופוזיציית השמאל עם יאיר לפיד והיבא יזבק. ראש הממשלה נתניהו מביא מהלך היסטורי של החלת ריבונות על יהודה ושומרון ובמקום לקחת חלק במהלך בנט נכנע למאבק פוליטי פנימי, מוכן לוותר על חלקה של הציונות הדתית בממשלה, ובורח ממנהיגות".