ראש הממשלה ויו"ר ימינה שוחחו הלילה, אך השיחה לא הובילה לפריצת דרך, ובליכוד טענו הבוקר (שלישי) כי ימינה דחתה הצעה נוספת להצטרף לממשלה. "הלילה התברר סופית שבנט וימינה החליטו לפרוש מגוש הימין", מסרו בליכוד. כזכור, שלשום הודיעה מפלגתו של בנט על החלטתה לשבת באופוזיציה

"הצעד הראשון היה כאשר סירבו בימינה להמליץ לנשיא המדינה על ראש הממשלה נתניהו להרכיב את הממשלה בניגוד גמור לרצון בוחריהם. הצעד השני היה כאשר סירב בנט שוב להצעתו הנדיבה של ראש הממשלה לקבל את תיק החינוך, תיק ירושלים ומורשת, סגן שר ביצועי הכולל אחריות לחטיבה להתיישבות ולשירות הלאומי, תפקידים בעלי חשיבות עליונה לציונות הדתית. במקום זאת, במפלגת ימינה דורשים ארבעה תפקידים בכירים שאין להם אף קשר לציונות הדתית".

"סירובו של בנט לקבל הצעה נדיבה זו, שמעבירה לידי ימינה את כל הנושאים החשובים לציונות הדתית חושפת שלא מדובר באידאולוגיה אלא בכיסאולוגיה", נכתב עוד. "מצער שבגלל מאבקים פנימיים, בנט וחבריו בימינה בחרו להצטרף לאופוזיציית השמאל עם יאיר לפיד והיבא יזבק. הציונות הדתית תמשיך להיות מרכיב מרכזי מוביל בתוך הליכוד ובמדיניות הממשלה".

ואולם, גורם בימינה אמר למעריב כי ראש הממשלה הציע לבנט את הוועדה לפניות הציבור, בעוד שבימינה דורשים את ראשות ועדת החוקה, חוק ומשפט. זאת, כחלק מדרישת המפלגה לשני תיקים משמעותיים, סגן שר עם סמכויות ו-ועדה משמעותית. לדברי הגורם, במהלך השיחה בנט אמר לנתניהו: "אתה לא באמת רוצה אותנו, במשך חודש וחצי לא התקדמנו בכלום"

בתגובה מסרו בליכוד "ראש הממשלה התקשר הלילה פעם נוספת לבנט וקרא לו להצטרף יחד עם מפלגת ימינה לממשלה. בנט דרש בשיחה את תיקי התחבורה, הבריאות וראשות ועדת החוקה. תיקים שאין להם קשר לציונות הדתית ולגודל האלקטורלי של מפלגת ימינה. לא דובר בשיחה על הועדה לפניות הציבור".

בתוך כך, נתניהו ושר הפנים אריה דרעי, שוחחו הבוקר עם הרב חיים דרוקמן. בשיחה עלה הרכב הממשלה המסתמן. ראש הממשלה נתניהו והשר דרעי הבטיחו לרב דרוקמן שייצוג הציונות הדתית בוועדה למינוי דיינים לא יפגע בכל הרכב שבו תוקם הממשלה.

מאוחר יותר, חברי מרכז הבית היהודי פנו לרב רפי פרץ, וכתבו לו כי "במידה וייסגר הסכם בשעות האחרונות עם הליכוד וימינה, ובמסגרת ההסכם הבית היהודי לא יקבל את תיק החינוך כפי שהובטח ע"י ראש הממשלה - אנחנו נעשה הכול שלא יהיה רוב לאישור ההסכם במרכז, ומצפים ממך להודיע על בחירות מידיות ליו"ר המפלגה".