שמונה ימים למערכת הבחירות השלישית, ונראה כי בנימין נתניהו ומפלגתו מובילים מגמה של צמצום הפער בצמרת: מסקרים שפורסמו הערב במהדורות החדשות של "חדשות 12" ו"כאן" תאגיד השידור, עולה כי אילו היו נערכות הבחירות היום, אזי מפלגת הליכוד הייתה זוכה למספר המנדטים הגדול ביותר (34 ו-35 בהתאמה), זאת לאחר שבועות ארוכים בהם "כחול לבן" הובילה בבטחה. 

מפלגתו של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ זוכה בשני הסקרים למנדט אחד פחות מלנתניהו, (33 ו-34 בהתאמה). בהמשך הגרף, ניתן למצוא את הרשימה הערבית המשותפת עם 13 מנדטים מ"חדשות 12" ו-14 מושבים בכנסת מ"חדשות כאן". הסיעה המאוחדת של העבודה-גשר-מרצ זוכה ל-9-10 מנדטים. ש"ס ויהדות התורה נשארות יציבות עם 8 מנדטים לכל אחת (למעט ב"כאן"- 7 מנדטים ליהדות התורה), וכך גם ימינה וישראל ביתנו, עם 7 מנדטים לכל אחת (ב"כאן" מקבלת ימינה 6 מנדטים בלבד).

 

 



בתמונת הגושים לא מסתמנת הכרעה מתקרבת או שינוי משמעותי - גם הליכוד וגם "כחול לבן" לא קרובות להשגת הרוב הדרוש להקמת קואליציה, כך עולה משני הסקרים. נתניהו אמנם משפר את עמדתו, אך הוא רחוק עדיין כ-4-5 מנדטים מהגעה ליעדו - 61 מנדטים ללא "ישראל ביתנו".

 

 



בנוגע לשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, פותח בנימין נתניהו פער משמעותי ודו ספרתי מיריבו בני גנץ - 43 אחוזים מאמינים כי נתניהו הוא המתאים ביותר לכהן בתפקיד, ואילו 33 אחוזים רואים בגנץ המתאים ביותר. נציין כי לפני מספר שבועות הצליח מועמד "כחול לבן" לראשות הממשלה לצמצם את הפער מיריבו עד כמעט שוויון.

סקר חדשות 12 הוזמן ממכון "ייעוץ ומחקר" בראשות מנו גבע. מועד איסוף הנתונים: 23.2.2020; מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה, מספר המשיבים בפועל: 501, מספר המתבקשים להשתתף: 3,455 וטעות הדגימה המירבית: 4.4 אחוזים. 

סקר חדשות "כאן" בוצע באדיבות מכון KANTAR, במדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. מספר האנשים שנתבקשו לענות: 2803, טעות הדגימה המירבית: 3.8 אחוזים.