לאחר פרסום סקרי המנדטים בהם לראשונה עוקף הליכוד את כחול לבן, שוחחו הבוקר הסוקרים מנו גבע (קשת 12) ודודי חסיד (כאן 11) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM והתייחסו למשמעויות האפשריות של הסקרים.

ינון: שניכם פרסמתם אתמול סקרים שבהם הליכוד עלה במנדט על כחול לבן. מדובר במגמה?
מנו: "לזהות מגמה זה מה שבדיוק הסקרים לא מתיימרים לעשות, אנחנו מצלמים תמונת מצב. אם לא ראינו את זה, אגבה לא ראינו א זה בשבוע שעבר כולל סקר שעשינו ברביעי וחמישי אז זה לא היה, אי אפשר לזהות שיקרו, אצלנו, גם אצל דודי וגם אצלי, שני הסקרים שנעשו והוצגו אתמול הראו את היתרון של הליכוד בפעם הראשונה על פני כחול לבן.

"יכול להיות שזה נמצא בהלימה עם השטח, אנחנו לא עובדים לפי תחושות, אלא אנחנו נותנים נתונים על פי מה שמקבלים בסקרים. קשה להתייחס למה שאמרת קודם, חזית, ניבאת, זו הלא מטרת הסקרים. הם צריכים לתת תמונת מצב נכון ליום שבו נעשים ותראה איזה הבדלים יכולים היום".

בן: להערכתכם, מה קרה שהליכוד עקף את כחול לבן?
דודי חסיד: "קודם כל, אנחנו רואים את התזוזות בתוך הגושים. פעם אחת, הליכוד מתחזק על חשבון ימינה ויש תוספת קצת תוספת של מתלבטים שיורדים מהגדר ומחזקים את הליכוד. התחזקות הליכוד היא יותר ממנדט אחד שרואים על חשבון ימינה. בצד השני אנחנו רואים תמונה הפוכה שלהערכתי מגיעה מהסיפור של 'המימד החמישי'. תמונה הפוכה בדיוק כאשר העבודה-גשר-מרצ לוקחים מנדט אחד חזרה מכחול לבן.

"יש מעבר גם בין הגושים, לא מאוד גדול, מנדט אחד שזז מכחול לבן לליכוד. הסיפור הגדול הוא 'המימד החמישי', קצת עבודה של נתניהו על אחוזי ההצבעה אבל בהחלט הסיפור של 'המימד החמישי'. בכל הסקרים לפני כן ראינו עד כמה טוהר המידות חשוב למצביעי כחול לבן ובשנייה שזה עבר, ולא משנה אם זה נכון או לא נכון, השיח הציבורי היה שם, שהיה ניסיון לקעקע את הדבר הזה והפגיעה הייתה די מיידית".

מנו: "אני יכול לדבר רק על דברים שבדקנו, אני לא יודע להגיד לכם מה ההשפעה של 'המימד החמישי' כי לא בדקנו. יכול מאוד להיות שיש לזה השפעה כי אנחנו מזהים מעבר מכחול לבן, בניגוד למה שאמרנו עד היום, מזהים מעבר מכחול לבן לליכוד של מנדט אחד".

ינון: כחול לבן יורדת במגמת היחלשות?
דודי: "אני רואה בערך את אותה תמונה שמנו מדבר עליה. אני לא רוצה להגדיר את זה כמגמה, אנחנו, בנקודת זמן של אתמול, ראינו את זה. ראיתי אתמול סקר שלא לפרסום שחיזק לי את הדעה שזה אכן קורה. אנחנו צריכים לעקוב, קורים הרבה אירועים מסביב שיוכלו להשפיע. יכול להיות שתהיה לזה השפעה".

בן: החלטת פתיחת החקירה לפני הבחירות מזכירה לי את חקירת המיילים של הילרי קלינטון, שהובילה להפסד שלה למרות שלא היה שם דבר. זה יכול לקרות גם במקרה הזה?
דודי: "קשה לומר את זה בשלב כזה, אנחנו צריכים להמשיך לעקוב ולראות, ההנחה שלי היא בגלל רצף הזמן, שדבר כזה קורה לראשונה אחרי כל כך הרבה אירועים, כולל מצבים שבהם ראינו את גנץ מועד בלשונו, וראינו אותו יורד באחוזי ההתאמה לראשות הממשלה באופן יחסי, בשבועיים האחרונים ממצב של כמעט שוויון סטטיסטי, פער נפתח אתמול אם אני לא טועה יש 10 אחוזים פער ביניהם. זו מגמה בהחלט. לא ראינו את מפלגה ברמת המנדטים כמעט נפגעת ופה זה קרה פעם ראשונה, יכול להיות שזו לא מגמה, אנחנו נמשיך לדגום, ויכול להיות שנראה שהי הפה משהו רגעי שמתכנס חזרה"

מנו: "יכול להיות שלא, נצטרך לעשות כל יום סקר, כל יום אני רואה לפחות סקר אחד, היום לקראת הצהריים אראה סקר נוסף"

ינון: ומה עם עוצמה יהודית?
מנו: "נמצאת על אחוז וחצי אני חושב שגם אצל דודי. צריך להגיע ל-3.25 אחוז ירידה מאותו תרגיל שנעשה לו עי ימינה שם היה קרוב לאחוז החסימה והיו סקרים, לא אצלי, שהוא עבר ומאז אנחנו רואים מגמת ירידה וכרגע זה נראה רחוק".

ינון: אפשר להגיד שאין שום סיכוי שכחול לבן תרכיב את הממשלה הבאה?
מנו: "אני לא אגיד לעולם שאין סיכוי לשום דבר, אנחנו למודי הפתעות".

בן: ראיתי בסקרים שנכון לעכשיו יתרון לכחול לבן בשאלה 'עד כמה בטוח שתבוא להצביע', זה השתנה?
דודי: "היתרון קטן יותר, יש היום בערך 4 אחוז בקרב הבאים להצביע יתרון לכחול לבן, או יותר נכון למרכז שמאל. יש 73 אחוז מצביעי שמאל, 69 מצביעי ימין הפער הוא 4 אחוז אבל גם הדברים האלה יכולים להשתנות, יש עבודת שטח משמעותית משני הצדדים וזה יכול להיות הגורם המכריע, זה תלוי באיזה צד במפה פוליטית יהיה יתרון משמעותי בכדי להכריע את הבחירות".