מסקר שערך פרופ' קמיל פוקס ופורסם הערב (שני) במהדורת החדשות המרכזית של חדשות 13, עלה כי הליכוד נהפך למפלגה הגדולה ביותר עם 33 מנדטים, ועקף את כחול לבן, שירדה ל-32 מנדטים, ככל הנראה בעקבות הפרסום על פתיחת חקירה פלילית נגד חברת "המימד החמישי" שהקים יושב הראש, בני גנץ.

המפלגה השלישית בגודלה על פי הסקר היא הרשימה המשותפת שמתחזקת ל-14 מושבים בכנסת, כאשר העבודה-גשר-מרצ ניצבת אחריה עם 10 מנדטים. מפלגתו של אביגדור ליברמן, ישראל ביתנו, שצפויה להיות חלק מרכזי בגוש שימליץ על גנץ לראשות הממשלה, נשארת עם 8 מנדטים לפי הסקר.

ימינה וש"ס, החברות בגוש הימין של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ניצבות גם הן עם 8 מנדטים כל אחת, על פי הסקר, בעוד המפלגה הנוספת מהגוש, יהדות התורה, נשארת לפי הסקר עם שבעת המנדטים שיש לה כעת בכנסת.

 

מבחינת תמונת הגושים העולה מן הסקר, ישנו תיקו של 56 מנדטים בין גוש מפלגות הימין, שהודיעו כי ימליצו על נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה, לבין גוש השמאל הכולל את כחול לבן והעבודה-גשר-מרצ שימליצו על גנץ לראשות הממשלה, ואת הרשימה המשותפת שטרם הודיעו אם ימליצו על יו"ר כחול לבן, גם לאחר הבחירות הללו.

בנוסף, עוצמה יהודית של איתמר בן גביר רחוקה מלעבור את אחוז החסימה עם 2% בלבד. במפלגה הגיבו לסקרו ואמרו כי "הגיע הזמן שבליכוד יפסיקו את המתקפות נגד עוצמה יהודית. הסקר הערב מוכיח כי לעוצמה יהודית יש בייס קשיח של מצביעים שיצביעו רק לעוצמה יהודית ולא לאף מפלגה אחרת. אנו קוראים לליכוד להפסיק את המתקפות נגדנו, ובמקום לנסות לפגוע בסיכויים להקמת ממשלת ימין, לסייע לעוצמה לעבור את אחוז החסימה כדי שאחרי הבחירות תוקם ממשלת ימין חזקה ויימנעו בחירות רביעיות".