בסקר שנערך היום (חמישי) על ידי חברת Direct Polls LTD , בניהול שלמה פילבר, באמצעות מערכת דיגיטלית בקרב כ-3,000 משיבים מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל, הכוללים בתוכם את נציגי החברה הערבית, החרדית, יוצאי בריה"מ לשעבר, עולות תוצאות שונות ותנודות מהסקרים הקודמים.

במפת הגושים ניתן לראות גוש הימין נושק ל-60 מנדטים, כאשר גוש השמאל עומד על 55 מנדטים. ליברמן לעומת זאת, יורד ל-6 מנדטים. סיכויי גוש הימין להצליח ולהקים ממשלת 61 גדלים לפי סקר זה. התחזקות הגוש היא תוצאה ככל הנראה של הצהרות מצד מצביעי הליכוד והתגייסותם לקראת הבחירות הקרבות. 


כמו כן, הסקר מראה כי שלושה מנדטים עברו באופן סופי מגוש השמאל-מרכז לגוש הימין, וכי אחוז הקולות הצפים, שלו מצביעים המתלבטים עדיין למי להצביע], הצטמצם במשך השבוע מ-10% ל-2.6% בלבד. 

כחול לבן, על אף אובדן המנדטים שספגה למפלגת הליכוד, שאבה שני מנדטים ממפלגת העבודה-גשר-מרצ, שעומדת כעת על 9 מנדטים ומתחזקת מעט על חשבון הרשימה המשותפת, המפסידה את המנדט ה- 14 ועומדת כעת על 13 מנדטים בלבד. מפלגת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן נחלשת גם היא במנדט נוסף, ועומדת כעת על 6 מנדטים. שני שליש מהמנדט אותו איבדה, חוזר לגוש הימין. 

מפלגת ימינה עומדת כעת על 7 מנדטים ומפלגת ש"ס על 9, בעוד מפלגת עוצמה יהודית, שנכון לרגע זה מסרבת לפרוש מריצתה לכנסת הבאה, נחלשת אף יותר בסקר הנוכחי, ומקבלת פחות מאחוז מכלל הקולות -0.69% בלבד.

 

במגזר הערבי נראה כי אחוזי ההצבעה יעלו במקצת בהשוואה ל- 59% ההצבעה בבחירות בסטפמבר, והם צפויים לחצות את רף ה- 60%. אולם, באופן מפתיע, מפלגת הליכוד מתחזקת בקרב האוכלוסייה הערבית ועשויה לזכות ב- 7% מקולות המיעוטים, המהווים כמנדט שלם, שחלקו הגדול מגיע מהדרוזים שהעבירו את תמיכתם ממפלגת כחול לבן לליכוד, ככל הנראה בעקבות קמפיין  הליכוד והתקפותיו של נתניהו על גבי אשכנזי ביחס לאמירותיו הפוגעניות כלפי האוכלוסייה הדרוזית.